۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85307333
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ساخت فیلم اجتماعی نیازمند حمایت نهادها  و سازمان‌های مسئول  است

اصفهان - ایرنا - ستایش ساسانی نژاد کارگردان سینما گفت: ساخت فیلم در ژانر اجتماعی توجه به اینکه یک مشکل جامعه را مطرح می‌کند، نیازمند حمایت مالی و معنوی سازمان های مسئول است.

به گزارش ایرنا، ساسانی‌نژاد روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به آغاز اکران فیلم تابستان برفی در اصفهان گفت: داستان این فیلم از یک کودک سندروم‌داون است که پدر و مادر خود را از دست داده و در حال حاضر با خواهر و شوهرخواهر خود زندگی می‌کند. خواهر و شوهرخواهر این کودک به یکباره تصمیم به مهاجرت از ایران می‌گیرند و کودک را به بهزیستی می‌سپارند که این کودک از محل بهزیستی شبانه فرار و به یک خانواده پناه می‌آورد.
وی هدف از ساخت این فیلم را درک بیشتر جامعه از این افراد و تفاوت‌های آنها با سایر افراد جامعه عنوان کرد.
کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی « تابستان برفی» بازیگران اصلی این فیلم را فرج الله گل سفیدی، روناک پوریادگار و فریبا طالبی عنوان کرد و گفت: سایر بازیگران این فیلم سینمایی از بازیگران عرصه تئاتر و سید هادی مجیدی در نقش« سامی» کودک سندرم داون است.
وی محل فیلمبرداری را اصفهان عنوان کرد و بیان داشت: برای پیدا کرد نقش« سامی » به چهار کلان شهر مراجعه کردم و در نهایت سید هادی مجیدی را با توجه به اینکه به نقش نزدیک‌تر بود، انتخاب کردم.
ساسانی‌نژاد با اشاره به اینکه پرداختن به ژانر کودک سندرم داون یکی از علاقه‌مندی‌های من بود،افرود:فیلمنامه این داستان دوسال گذشته توسط پیمان عباسی نوشته و پس از یک نگارش در تیرماه جاری فیلم برداری شد.
وی اضافه کرد: این فیلم در جشنواره« هنر و تجربه» شرکت و رتبه بسیار خوبی گرفته و در آینده نیز در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره کودک شرکت خواهد کرد.
کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی « تابستان برفی» بیان داشت: تا این لحظه هیچ ارگانی کمک مالی برای ساخت این سریال نکرده است در صورتی که موضوعات اجتماعی نیاز به حمایت از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی متولی دارد.

وی در پاسخ به سئوال ایرنا در مورد علت نامگذاری این فیلم به نام« تابستان برفی» گفت: معتقدم شاید تابستان گرم باشد اما رفتار ما آدم‌ها موجب تغییر و سردی می‌شود و نام فیلم هم برگرفته از همین رفتارهای سرد و قدرنشناسی خانواده‌ای بابت داشتن یک کودک خاص بود که سراسر برکت به همراه داشت.

ساخت فیلم اجتماعی نیازمند حمایت نهادها  و سازمان‌های مسئول  است

ارگان‌های دولتی نباید فقط در بُرد و موفقیت شریک باشند

حسن اکلیلی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما در پاسخ به سوال ایرنا در مورد نقش حمایتی ارگان‌های دولتی از ساخت فیلم افزود: متاسفانه دستگاه‌های دولتی در بُرد و موفقیت یک کار شریک هستند، درصورتی که آنها برای نشان دادن مشکلات خود و پیام مخاطب نیاز به فیلم سازی و حمایت از فعالان این عرصه دارند.
این هنرمند اصفهانی گفت: ما بیش از هزار کودک کار داریم که بچه‌های بسیار زیبا و با انگیزه هستند که می‌توان با آنها فیلم ساخت و مشکلات زندگی آنها را مطرح، بر طرف و به آنها انگیزه رفع مشکلات داد.

وی در پاسخ به دیگر سئوال ایرنا مورد این فیلم سینمایی گفت:از نظر من این کار قابل قبول و عالی بود زیرا از تولید فیلم در کشور با خبر هستم و معتقدم برای یک زن که نخستین بار فیلم‌سازی می‌کند و امکانات مالی و پشتیبانی چندانی ندارد واقعا کار ارزنده ای است.
این هنرمند تصریح کرد:این فیلم بدون ادعا و اغراق ساخت خوبی داشت و اگر اولین کار کارگردان این فیلم باشد قطعا به آینده کاری ایشان می‌توان برای ساخت فیلم‌های بهتر امیدوار بود، ضمن اینکه فیلم ایشان یک کار دلی و یک سرمایه‌گذاری روحی، معنوی و فرهنگی است.
اکلیلی در مورد پرداختن به موضوعات مبتلا به جامعه بیان داشت: ما در کشور انواع بیماری‌های مختلف با افراد متفاوت با سنین مختلف داریم که شاید ساخت این سبک فیلم‌ها و پرداختن به زندگی آنها موجب تبلیغ،اثرگذاری و پرداختن به مشکلات آنها شود.همانطور که قهرمان قصه این فیلم یک کودک سندروم دان بود که افراد را به هم متصل کرد.

به گزارش ایرنا، اکران فیلم سینمایی«تابستان برفی» شب گذشته در محل سینما ساحل اصفهان آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha