اصفهان میزبان نخستین جشنواره ملی «موشن گرافیک» است

اصفهان- ایرنا- نخستین جشنواره ملی «موشن گرافیک» با عنوان «طلافنگ»، اسفند سال جاری یا اوایل سال آینده در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: ما بدنبال شناسایی هنرمندان فرهنگی موسوم به «طلافنگ» (طلاهای فرهنگی) در این جشنواره هستیم.

حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان افزود: رویداد طلافنگ با هدف ایجاد بستر مطمئن برای رقابت هنرمندان و اشتراک‌گذاری تجربیات آنها با یکدیگر و شناساندن آنها به دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی تخصصی برنامه‌ریزی شده است و در این رویداد ما بدنبال استخراج فکر، ایده و هنر هنرمندان و در یک کلام کشف طلاهای فرهنگی در جامعه هستیم.

وی با بیان‌اینکه پویانمایی و موشن گرافیک از بسترهای هنری به روز است که در زمان حاضر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: قالب‌های مختلف هنری از جمله فیلم، هنرهای تجسمی، فیلم‌های کوتاه، مُستند و بلند وجود دارد اما بدلیل برخورداری از بستر وسیع و قالب‌های مُتنوع در موشن گرافیک‌ها و قابلیت تولید آنها توسط افراد متعدد، استفاده از این ابزار هنری نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گفته وی، جنبه‌های مختلف هنری در موشن گرافیک‌ وجود دارد و این ابزار بستری مناسب و تاثیرگذار برای توزیع و انتشار آثار هنری و محتواهای تخصصی فرهنگی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام احمدیان اضافه کرد: طلافنگ، جشنواره و رویدادی ملی است که بستر را برای ارتباط بین تولیدکنندگان محتواهای پویانگاری و موشن گرافیک‌ها با متولیان مجموعه‌های فرهنگی تخصصی فراهم می‌کند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی تخصصی از جمله ستاد اقامه نماز، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اوقاف، بسیج و صدا و سیما مخاطبان این رویداد هستند که برای رساندن محتواهای تخصصی فرهنگی خود نیازمند موشن‌ها و پویانگاری‌ها هستند و هنرمندان و تولیدکنندگان تخصصی این آثار هم مخاطب دوم رویداد ملی طلافنگ بشمار می‌روند.

وی بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد اقامه نماز و جامعه‌المصطفی‌العالمیه اصفهان بعنوان سه دستگاه فرهنگی در نخستین رویداد طلافنگ با دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان همکاری دارند.

حجت الاسلام احمدیان افزود: چهار محور و موضوع آسیب‌های اجتماعی، قصص قرآنی و آیات تبیین، جایگاه نماز در جامعه اسلامی و سبک زندگی اسلامی ایرانی، در رویداد امسال وجود دارد که داوری هر محور بطور مستقل انجام می‌شود و جوایز خاصی هم برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: به نفرات اول تا سوم هر بخش به ترتیب یکصد میلیون ریال، ۸۰ میلیون ریال و ۵۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: بخشی هم بعنوان بخش فنی در جشنواره طراحی شده است که به چهار اثر بعنوان بهترین سناریو و ایده‌پردازی، بهترین گویندگی، بهترین تصویرگری و بهترین کارگردانی و تدوین، جوایزی اهدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: هنرمندان می‌توانند انواع موشن گرافیک‌های دوبُعدی، سه بُعدی، استاپ موشن، کُمیک موشن، موشن آبجکت، اینفو موشن و استوری موشن را از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره طلافنگ ارسال کنند.

حجت الاسلام احمدیان اظهار داشت: مهلت ارسال آثار تا دهم اسفند سالجاری است اما در تلاشیم که در صورت امکان و فراهم شدن شرایط لازم، این جشنواره را نیز تا قبل از پایان سال برگزار کنیم.

وی افزود: حجم موشن‌ها باید حداکثر ۵۰ مگابایت و زمان آن حداکثر ۱۲۰ ثانیه باشد و هر تولیدکننده می‌تواند حداکثر سه اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان یادآور شد: ارسال آثار برای عموم آزاد است و همه هنرمندان باید آثار تولیدی خود را به دبیرخانه ارسال کنند و مالکیت اثر متعلق به آنها باشد.

اصفهان میزبان نخستین جشنواره ملی «موشن گرافیک» است

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان نیز در این نشست افزود: برگزاری این رویداد فرهنگی مهم با مدیریت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت الاسلام ابراهیم رنجبر گفت: باید با استفاده از هنر و امکانات هنری برای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه استفاده کنیم و جذابیت‌هایی را برای همه بویژه جوانان و نوجوانان جامعه در زمینه نماز ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان در زمان حاضر بیشتر به سمت فضای مجازی و بسترهای موجود در آن روی آورده‌اند.

حجت الاسلام زنجبر اظهار داشت: تولید موشن گرافیک و تولید محتواهای کوتاه که جوانان و نوجوانان جامعه را نسبت به موضوع نماز اقناع کند، یک ضرورت است که رهبر معظم انقلاب هم بارها در این زمینه تاکید کرده‌اند.

وی اضافه کرد: حدود یک هزار و ۴۶۰ عنوان کتاب در باره نماز به چاپ رسیده است که محتواهای خوبی برای هنرمندان فعال در زمینه موشن گرافیک محسوب می‌شود و ستاد اقامه نماز استان آمادگی دارد که با معرفی آنها به هنرمندان، زمینه تولید کارهای بهتر و زیباتری را فراهم کند.

به گزارش ایرنا، نشست خبری نخستین جشنواره ملّی «موشن‌ گرافیک» امروز در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد و در این نشست از پوستر «طلافنگ» رونمایی شد.

اصفهان میزبان نخستین جشنواره ملی «موشن گرافیک» است

«پویا نگاشتار» یا «موشن‌ گرافیک» (Motion graphics) ترکیبی از دو کلمه موشن به معنای حرکت و گرافیک به معنای تصویر است؛ پس موشن گرافیک به معنی تصویر متحرک است که توسط نرم‌افزارهای گرافیکی ساخته می‌شود.

اشتراک‌گذاری راحت مفاهیم و اطلاعات مختلف، طراحی ویدیوهای تبلیغاتی و توصیفی، طراحی انواع لوگو گرافیکی، دیجیتال مارکتینگ(بازاریابی دیجیتال)، طراحی پست برای شبکه‌های پُرمخاطب اجتماعی، برندسازی، طراحی ویدیوهای مختلف آموزشی و صنعت فیلم‌سازی از مهمترین انواع کاربرد موشن گرافی محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha