به گزارش ایرنا، محمود رضایی کوچی، چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در شیراز افزود: از جمله این استان ها می توان به خوزستان، بوشهر و هرمزگان اشاره کرد که بخشی از این ارتقای جادهای امسال و بخشی نیز سال آینده انجام خواهد شد.
او ادامه داد: طی سال های اخیر حدود ۲۵۰ کیلومتر از راههای اصلی استان از جمله محور دشت ارژن از راه اصلی به بزرگراه تبدیل شده است.
وی، ضمن تاکید بر لزوم توجه به نوسازی ناوگان حمل و نقل استان گفت: همچنین با توجه به گستردگی راههای مواصلاتی استان، ضرورت دارد که ساختار راهداری، پلیس راه، اورژانس و هلال احمر نیز از حیث تجهیزات و نیروی انسانی تقویت شود تا این مجموعه ها بتوانند به ماموریت ها و وظایف خود به خوبی عمل کنند.
رشد ۱۸ درصدی ساخت بزرگراه و راه اصلی در فارس در دولت سیزدهم
مدیر کل راه و شهرسازی فارس هم گفت: ساخت بزرگراه و راه اصلی در این استان از ابتدای روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم تاکنون در مقایسه با دوره قبل حدود ۱۸ درصد رشد داشته است.
محمود رضا طالبان افزود: طی حدود ۱۹ ماه گذشته حدود ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان فارس ساخته و تحویل مردم شده است.
او ادامه داد: امیدواریم تا پایان امسال نیز بتوانیم ۶۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی دیگر در استان ساخته و تقدیم مردم کنیم.
وی، با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به استان فارس (بیستم و بیست و یکم مهرماه ۱۴۰۲) گفت: در این سفر تقریبا می توان گفت که وزارت راه و شهرسازی هم در زمینه افتتاح و هم کلنگ زنی پروژهها نسبت به سایر وزارتخانه ها و مجموعه ها پیشرو بود.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس افزود: اصلی ترین این پروژه ها آزادراه شیراز- اصفهان بود که با حضور رئیس جمهور، مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و سایر مسئولان به بهره برداری رسید و تقدیم مردم کشورمان شد.
طالبان اظهار کرد: در این سفر ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی نیز در استان به بهرهبرداری رسید که از آنجا که افتتاح این پروژه ها با افتتاح ابرپروژه آزادراه شیراز – اصفهان همراه شد به خوبی دیده نشدند.
وی افزود: در حوزه مسکن نیز در استان فارس اقدامات خوبی انجام گرفته به نحوی که آیت الله رئیسی در سفر دوم اقدامات انجام شده در این زمینه را به کار جهادی تعبیر کرد.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس، یکی از مباحث مهم و جدی موجود در این استان را بحث تلفات جادهای دانست و گفت: اینکه بدون در نظر گرفتن و لحاظ کردن برخی موارد استان فارس به عنوان اولین یا دومین استان در زمینه تلفات ناشی از این حوادث معرفی می شود منصفانه نیست.
طالبان افزود: اگر تعداد تلفات جادهای بر طول راههای استان تقسیم شود و عوامل دیگر هم در نظر گرفته شود، فارس در رده های حدود بیستم قرار خواهد گرفت.