۴۰ نقطه حادثه خیز فارس تا سال ۱۴۰۳ بی خطر می‌شود

شیراز- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، با اشاره به شناسایی ۹۶ نقطه حادثه خیز جدید در این استان طی سال گذشته گفت: از این تعداد تاکنون ۵۶ نقطه اصلاح شده و پیش بینی می شود که با تکمیل نقاط حادثه خیز باقیمانده، پرونده این نقاط تا شهریورماه ۱۴۰۳ بسته شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا راستیار، روز سه شنبه در نشست خبری مدیران پاسخگو در شیراز افزود: سال ۹۴ نیز ۱۲۱ نقطه حادثه خیز در فارس شناسایی شد که تاکنون ۱۱۹ نقطه رفع نقص شده است.
او ادامه داد: میزان اعتبارات مورد نیاز برای رفع نقاط حادثه خیز استان سه هزار میلیارد ریال است که در مصوبات سفر دوم نیز تخصیص این اعتبار پیش بینی شده است.

۴۰ نقطه حادثه خیز فارس تا سال ۱۴۰۳ بی خطر می‌شود

اعتبارات راهداری فارس در سفر دوم رییس جمهور
وی، با اشاره به تخصیص اعتبار به این اداره کل در سفر دوم رییس جمهور در سه فصل گفت: بر این اساس، سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بابت احداث و تکمیل راههای روستایی، سه هزار میلیارد ریال بابت نقاط حادثه خیز و چهار هزار میلیارد ریال هم برای روکش آسفالت راههای اصلی و فرعی استان در پیش نویس مصوبات سفر آمده است که امیدواریم با تصویب و ابلاغ آنها بتوانیم برنامه ریزی اجرایی داشته باشیم.

۴۰ نقطه حادثه خیز فارس تا سال ۱۴۰۳ بی خطر می‌شود

بهسازی سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر از محورهای فارس طی ۲ سال گذشته
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: از ابتدای شروع فعالیت دولت مردمی سیزدهم تاکنون سه هزار ۱۰۰ کیلومتر از محورهای استان بهسازی و روکش آسفالت شده است.
راستار افزود: طی سال گذشته و امسال افزون بر ۲۰ هزار میلیارد ریال قرارداد نگهداری راههای استان منعقد کرده ایم و ۱۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر نیز خط کشی راههای استان انجام شده است.
وی ادامه داد: به منظور مدیریت منابع، تجهیزات خط کشی توسط اداره کل راهداری استان خریدار شد و هم اینک ۹۰ درصد محورهای استان با همین دستگاه‌ متعلق به این اداره کل خط کشی می شود.

راستار، در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر استان نیز گفت: نوسازی ناوگان در حوزه بار بر مبنای مصوبه قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ انجام شد، البته از نمایندگان استان تقاضا داریم که کمک کنند که این مصوبه در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ که الان به مجلس آمده و ۲ بند آن شامل نوسازی ناوگان باری و مسافری از طریق واردات، حذف شده در لایجه بودجه ۱۴۰۳ گنجانده شود.

وی اظهار کرد: مجموعه اقدامات انجام شده در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل بار استان سبب شده که سن این ناوگان بسیار کاهش یابد اما در حوزه مسافری در استان فقط یک شرکت توانسته ثبت سفارش واردات اتوبوس انجام دهد و اگر این اصلاحیه در لایحه بودجه انجام نشود این شرکت هم موفق نخواهد شد که ۲۷ دستگاه اتوبوس خود را وارد کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، کمبود منابع و نیروی انسانی، عدم امکان راه اندازی اداره راهداری در ۶ شهرستان تازه تاسیس فارس و مشکلاتی که در زمینه خدمات رسانی به مردم ایجاد شده است و عدم نوبت کاری نیروهای راهداری با وجود کار در شرایط سخت و در سه شیفت را از جمله چالش های موجود در این مجموعه برشمرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha