بروجرد - ایرنا - مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد گفت: ۶۷ هزار و ۵۰۰ تن زباله ۹ ماهه سال جاری در بروجرد جمع آوری شده است.

شهاب شعبان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: زباله های جمع آوری شده توسط ۴۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین از سطح شهر جمع‌آوری و به سایت دفن زباله انتقال داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن زباله در بروجرد جمع آوری می‌شود، افزود: این مقدار زباله در برخی مناسبت ها و ایام خاص در طول سال مانند ایام نوروز و مناسبت های مذهبی تا چند برابر افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد در خصوص لایروبی با استفاده از ماشین آلات عمرانی این دستگاه خدمات رسان شهری بیان کرد: از ابتدای فصل پاییز تاکنون ۱۰ کیلومتر از شبکه سراسری فاضلاب، منهول ها، انهار و کانال های سطح شهر و شهرک های اطراف شهر بروجرد لایروبی شده است.

شعبان با اشاره به جمع آوری پسماندهای ساختمانی و عمرانی اضافه کرد: به طور متوسط روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن پسماند ساختمانی و عمرانی در بروجرد جمع‌آوری می شود.

شعبان ادامه داد: ۱۰۸ هزار تن پسماند عمرانی و ساختمانی ۹ ماهه امسال در بروجرد جمع آوری شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تفکیک زباله از مبدا اضافه کرد: به استناد آیین نامه جمع آوری هوشمند پسماندها، کمیته های مرتبط با این آیین نامه در شهرداری بروجرد تشکیل شده و به زودی یکی از شرکت های واجد شرایط عملیات طرح جمع آوری پسماندهای خشک با استفاده از نرم افزار در سطح شهر بروجرد آغاز می‌کند.