۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85321898
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سالانه ۲۵۰ تن برگ درختان از سطح معابر بروجرد جمع‌آوری می‌شود

بروجرد - ایرنا - مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری بروجرد گفت: سالانه حدود ۲۵۰ تن برگ درختان از سطح معابر شهر بروجرد جمع‌آوری و به محل بازیافت منتقل می‌شود.

ایرج بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به نیاز شدید عناصر گیاهی به کودهای شیمیایی و آلی همچنین تقویت حاصلخیزی خاک و بهبود ساختمان خاک به جمع آوری برگهای درختان اقدام می شود.
وی افزود: برگ های جمع آوری شده در محلی که به این منظور تعبیه شده به صورت لایه لایه با کودحیوانی پوسیده و کودشیمیایی اوره روی همدیگر انباشته می شود.
مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری بروجرد بیان کرد: این برگ ها در شرایط خاصی تا مدت زیادی نگهداری، آبپاشی و در صورت نیاز دوباره کودشیمیایی پخش و توسط ادوات مکانیکی به هم زده می شود در نهایت کودآلی پوسیده ای بدون علف هرز به دست می آید.
بابایی اضافه کرد: کود بدست آمده جهت استفاده در بسترهای فضای سبز مانند تقویت چمن و خزانه نشاهای فصلی استفاده و مازاد هم به صورت بسته بندی جهت عرضه در بازار آماده می شود.
وی با اشاره به مصرف کود حیوانی توسط کشاورزان و کمبود آن ادامه داد: شهرداری ها باید تولید کود کمپوست را از برگ‌ها و ضایعات گیاهی در برنامه کاری قرار دهند.

بابایی تاکید کرد: در سال جاری سازمان فضای سبز شهرداری بروجرد بیش از ۲ هکتار فضای سبز را با کمپوست سال گذشته احداث کرده است.
وی افزود: همچنین تقویت چمن ها و فضای سبز بوستان‌های شهر بروجرد نیز با خاک برگ در دست اجرا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha