زنجان - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به این استان ۱۴ پروژه حوزه سلامت با اعتبار سه هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

حسین دین محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از پروژه های مهم سلامت استان بهره برداری از مرکز تخصصی سوختگی زنجان پس از سال هاست افزود: برای تکمیل و تجهیز این پروژه یک هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۷۰۰ میلیارد ریال آن برای فضای فیزیکی و مابقی برای تامین تجهیزات صرف شده است.

وی افتتاح خوابگاه دانشجویی ۲۵۰ نفره شهید سردار سلیمانی با اعتبار ۶۸۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه های آماده افتتاح در این سفر بیان کرد و اظهار داشت: مرکز جامع سلامت روستایی میرجان و خانه بهداشت لگاهی نیز در مجموع با صرف ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می شود.

این مسوول با بیان اینکه یکی از نیازهای مردم خدابنده در حوزه درمان دستگاه سی اسکن بود، ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایز و دستگاه ماموگرافی بیمارستان امیرالمومنین این شهر به ترتیب با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال و ۳۰ میلیارد ریال راه اندازی می شود.

به گفته دین محمدی خوابگاه مرکز آموزشی بهورزی خدابنده با صرف اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی از دیگر پروژه های آماده افتتاح در این شهرستان محروم استان زنجان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: در این سفر کلینیک ویژه متخصصان ابهر با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال، مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره سه این شهر با ۱۱۸ میلیارد ریال و پایگاه شهری ارغوان نیز با صرف ۷۵ میلیارد ریال افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان خرمدره نیز مرکز خدمات جامع شهری سلامت شماره یک با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال افتتاح می شود، اظهار داشت: مسکن متخصصان رازی ماهنشان نیز با اعتبار صرف شده ۱۰۰ میلیارد ریال همچنین مرکز خدمات جامع سلامت روستایی تشویر به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، دور اول سفر رئیس جمهور به استان زنجان در آبانماه ۱۴۰۰ حدود ۹۰ توافق و مصوبه به دنبال داشت که ماهیت آنها عمدتا عمرانی، سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات بود.

در دور اول سفر رئیس جمهور به استان ۴۰ هزار میلیارد ریال و با اعتبارات متمم مجموعا ۷۰ هزار میلیارد ریال برای استان مصوب شد که ۹۰ درصد تعهدات دولت در استان محقق شد.

به گفته محسن افشارچی استاندار زنجان دور اول سفرهای استانی بر مبنای پروژه محوری بود و دور دوم سفر رییس جمهور به استان ها برنامه محور است و در این خصوص برنامه های مختلفی برای افتتاح پروژه ها در نظر گرفته شده و تا کنون میزان اعتبارات برای دور دوم سفر ۹۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در دور دوم سفر رییس جمهور به استان زنجان یک هزار و ۹۵ پروژه و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی( نهضت ملی،‌حمایتی و ...) جمعا به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال افتتاح می شود.

مهمترین این پروژه ها احیا و افتتاح هشت واحد صنعتی وتولیدی بزرگ استان شامل آندیا فولاد،‌فولاد آسین ابهر،‌شیشه زنگان و سرجین بافت به ارزش ۴۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال،‌افتتاح پنج هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی با ۲۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۱ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی با ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.