۳۱ طرح فرهنگی و ورزشی استان زنجان در آستانه بهره برداری

زنجان - ایرنا - همزمان با دومین سفر استانی رییس جمهور به زنجان ۳۱ طرح فرهنگی و ورزشی استان با ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌همزمان با سفر دور دوم رییس جمهور به استان زنجان که به زودی انجام می شود، طرح های مختلف در حوزه های گوناگون به بهره برداری می رسد که سهم طرح های فرهنگی و ورزشی از هزاران طرح قابل افتتاح، ۳۱ پروژه است.

یکی از این پروژه ها، ‌مجتمع فرهنگی «زرین» در شهر زرین آباد مرکز شهرستان ایجرود است که حدود ۱۰ سال پیش ساخت آن شروع شد.

تکمیل پروژه فرهنگی شهر زرین آباد بعد از سالها انتظار

این طرح شامل بخش های مختلف اداری و سالن آمفی تئاتر است و مجموع اعتبار صرف شده برای آن ۹۰ میلیارد ریال بوده که به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، رقم به روز آن خیلی بیشتر از این مبلغ است.

امرالله حسنی افزود: تکمیل این پروژه نیازمند تجهیز سالن اصلی به نور و صندلی بود که در این خصوص با تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از تعهدات راه و شهرسازی، این مهم انجام شد تا طرح در سفر پیش روی رییس جمهور به استان به بهره برداری برسد.

۳۱ طرح فرهنگی و ورزشی استان زنجان در آستانه بهره برداری

افتتاح ۱۱ طرح آموزشی در دور دوم سفر استانی رییس جمهور به زنجان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس زنجان نیز از افتتاح ۱۱ طرح آموزشی در این استان همزمان با سفر رییس جمهور خبر داد و گفت: برای ساخت این مدارس ۸۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

حمیدرضا اسلامی افزود: مدرسه ۹ کلاسه جوقین، ‌مدرسه ۱۲ کلاسه علامه طباطبایی قیدار، ‌مدرسه ۶ کلاسه ابتدایی سهرورد، مدرسه سعید محمد قیدار، ‌مدرسه سراب بزینه رود، ‌مدرسه کهلا در خدابنده، مدرسه ارجین در شهرستان ابهر، مدرسه آلمالو در شهرستان زنجان، ‌مدرسه ۶ کلاسه گلشهر ابهر، ‌مدرسه ۱۲ کلاسه شهر دندی و زمین چمن مصنوعی مدرسه ینگجه در خدابنده شامل این پروژه هاست.برای تکمیل این مدارس ۸۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به برنامه دولت سیزدهم در امر نهضت مدرسه سازی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، گفت: تکمیل این مدارس و کلاس های درس می تواند بخش قابل توجهی از محدودیت ها و محرومیت های استان را رفع کند.

۳۱ طرح فرهنگی و ورزشی استان زنجان در آستانه بهره برداری

بهره برداری از سه طرح دانشگاهی و ۱۳ زمین چمن مصنوعی در دور دوم سفر

جلال بازرگان، ‌ رییس دانشگاه زنجان نیز از افتتاح سه طرح در این دانشگاه با اعتبار ۷۷۰ میلیارد ریالی همزمان با سفر رییس جمهور خبر داد و گفت: این طرح ها شامل تکمیل ساختمان گروه تربیت بدنی، تکمیل ساختمان شهید سلیمانی و محوطه سازی دانشکده هنر است.۱۳ زمین چمن مصنوعی فوتبال در روستاهای این استان در راستای توزیع عادلانه فضاهای ورزشی و تحقق عدالت اجتماعی ساخته شده است.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز ۱۳ زمین چمن مصنوعی فوتبال در روستاهای این استان در راستای توزیع عادلانه فضاهای ورزشی و تحقق عدالت اجتماعی ساخته شده است که در دور دوم سفر رییس جمهور به استان افتتاح می‌شود.

۳۱ طرح فرهنگی و ورزشی استان زنجان در آستانه بهره برداری

جواد بازرگان افزود: برای ساخت این زمین های فوتبال ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی همچنین از بهره برداری از استخر شهر صایین قلعه خبر داد و گفت: برای تکمیل این پروژه که مدتی معطل مانده بود، ‌۲۲۰ میلیارد ریال هزینه شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه اعتبار طرح های قابل افتتاح ورزش در سفر رییس جمهور ۷۶۰ میلیارد ریال است، گفت: سالن وزشی دیزج آباد در زنجان و سالن ورزش روستای کهلا در خدابنده از دیگر طرح های قابل افتتاح در این سفر است.

برآیند:

دور اول سفر رئیس جمهور به استان زنجان حدود ۹۰ توافق و مصوبه به دنبال داشت که ماهیت آنها عمدتا عمرانی، سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات بود.

به گفته استاندار زنجان در دور اول سفر رئیس جمهور به استان ۴۰ هزار میلیارد ریال برای استان مصوب شد که تعهدات دولت ۹۰ درصد و با در نظر گرفتن تعهدات وزارتخانه ها ۶۰ درصد آنها محقق شد.

به گفته محسن افشارچی دور اول سفرهای استانی بر مبنای پروژه محوری بود و دور دوم سفر رییس جمهور به استان ها برنامه محور است و در این خصوص برنامه های مختلفی برای افتتاح پروژه ها در نظر گرفته شده و تا کنون میزان اعتبارات برای دور دوم سفر ۹۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha