اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از مشترکان خواست برای استمرار پایداری جریان گاز، دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه را رعایت و با خاموش کردن وسایل گرمایشی اضافی، امکان بهره‌مندی از انرژی را برای همه هم استانی‌ها فراهم کنند.

میرسعید سیدمتین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مشترکان صرفه‌جویی در مصرف گاز و پیوستن مشترکان به پویش شرکت گاز با عنوان "یک درجه دمای کمتر" برای گذر از زمستان انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: به سبب بارش فراوان نعمت الهی و افزایش ارتفاع برف ، برای دودکش‌های کم‌ارتفاع احتمال مسدود شدن خروجی گاز مونوکسیدکربن و خفگی ناشی از دود به ویژه در طول شب برای افراد وجود دارد و مشترکان حتما دودکش‌های پشت بام خود را بازدید کنند.

وی افزود: ارتفاع دودکش از سطح بام حداقل باید یک متر باشد و بنا به موقعیت و اقلیم آب و هوایی ارتفاع بیشتری در نظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا ، ارتفاع برف در مناطق مختلف شهرستان‌های اردبیل، سرعین ، نیر، نمین و مشگین‌شهر از ۶۰ سانتیمتر فراتر رفته و موجب کندی تردد در معابر شهری و انسداد برخی مسیرهای ارتباطی بین شهری شده است و کولاک و یخبندان که در مناطق مختلف استان اردبیل از صبح روز گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.