تایباد- ایرنا- سرپرست فرمانداری تایباد گفت: ۶۶۰ دانش‌آموز رای اولی در این شهرستان مرزی خراسان رضوی امسال نخستین حضور در انتخابات و مشارکت سیاسی را تجربه می‌کنند.

به گزارش ایرنا، مهدی شیردل روز چهارشنبه در همایش بزرگ رای اولی‌های شهرستان تایباد افزود: شما دانش آموزان آینده سازان ایران اسلامی با شرکت در این عرصه تاریخی در سرنوشت کشور خود سهیم شده‌اید.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین قشرهای مختلف جامعه بویژه جوانان است تا بتواند به اهداف شوم خود برسد.

سرپرست فرمانداری تایباد اظهار کرد: نوجوانان و جوانان با توجه به شرایط زمان تاثیرگذار در سرنوشت کشور هستند، چه در زمان جنگ تحمیلی که جان خود را فدا کردند و چه اکنون که با حضور در عرصه های مختلف ورزشی، فرهنگی و علمی جایگاه واقعی ایران را به جهانیان نشان داده اند.

وی خطاب به جوانان که نباید در انتخاب افراد سلیقه ای عمل کنند، گفت: انتخاب فرد اصلح باید بر اساس شایسته گزینی باشد، چراکه انتخاب اصلح می‌تواند مشکلات کشور را در عرصه های مختلف برطرف کند.

شیردل بیان کرد: یکی از رویدادهای مهم کشور که از افتخارات نظام ما محسوب می شود، برگزاری انتخابات و موضوع مردم سالاری دینی است و اینکه خود ملت در تعیین سرنوشت کشورشان نقش دارند.

وی اضافه کرد: انتخابات جایگاه والایی در تعیین سرنوشت کشور دارد و اقتدار و صلابت ایران اسلامی را به همه جهانیان که به برگزاری این رویداد تاریخی چشم دوخته اند، نشان خواهد داد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار می شود و نامزدهای انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، به همراه شهرستان های تربت جام، باخرز و صالح آباد، به صورت مشترک دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.