رباط کریم - ایرنا - فرماندار شهرستان رباط کریم گفت: رأی اولی‌ها آغازگر حرکتی برای ادامه مسیر انقلاب، خون شهدا و رشد و تعالی کشور هستند.

به گزارش ایرنا، امید احمدی روز سه شنبه در همایش رأی اولی های پسر شهرستان رباط کریم اظهار داشت: حدود سه هزار رأی اولی داریم، این افراد نخستین مشارکت سیاسی خود را تجربه و شوق و شور بیشتری هم ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: نوجوانان و جوانان با توجه به اقتضای زمان تاثیرگذار در سرنوشت کشور هستند چه در زمان جنگ تحمیلی که جان خود را فدا کردند و چه اکنون که با حضور و مشارکت حداکثری در آینده سیاسی کشور نقش اساسی ایفا می کنند.

فرماندار شهرستان رباط کریم خاطرنشان کرد: رأی اولی ها علاوه بر مشارکت حداکثری باید حلقه اتصال مدرسه، خانواده و جامعه برای حضور در انتخابات باشند.

احمدی یادآور شد: دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان است و رای اولی ها با شرکت در انتخابات و حضور پای صندوق های رأی آینده خود را رقم بزنند و ثابت کنند که دشمن نمی‌تواند ذره‌ای در سرنوشت آنها دخالت کند.

همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار، جشن اعیاد شعبانیه و رأی اولی های شهرستان رباط کریم ویژه دانش آموزان پسر شهرهای رباط کریم، پرند و نصیرشهر با حضور حجت الاسلام شهاب مرادی، فرماندار، امام جمعه پرند، فرمانده سپاه حیدر کرار (ع) پرند، مسئولان شهرستان، مدیران و معلمان و دانش آموزان در سالن چندمنظوره انقلاب اسلامی شهرک سلام شهر پرند برگزار شد.

در پایان این همایش برخی دانش آموزان با طرح سوال در جلسه پرسش و پاسخ، سوالاتی را در خصوص انتخابات و رای اولی ها و نقش آنها در آینده کشور مطرح و پاسخشان را از حجت الاسلام شهاب مرادی دریافت کردند.

گفتنی است رای اولی های دختران فردا چهارشنبه در شهر رباط‌کریم برگزار می‌شود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می شود.

شهرستان رباط کریم به همراه شهرستان بهارستان یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.