گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد از مشارکت گسترده در انتخابات به عنوان بزرگترین امر به معروف یاد کرد و گفت: باید از همه ظرفیتهای بخشهای فرهنگی، هنری و اجتماعی برای بسترسازی حضور پرشور مردم در این زمینه حداکثر بهره را گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا نصیری روز چهارشنبه در نشست شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر گناباد افزود: باید با بهره گیری از ظرفیت دانشگاهها و مراکز آموزشی عالی و استادان آنها، روحانیت، پزشکان، نخبگان و صاحب نظران مسایل فرهنگی و اجتماعی اهمیت حضور گسترده در انتخابات را برای دانشجویان و سایر اقشار جامعه تبیین کرد.

وی تاکید کرد: تبیین مصادیق حضور پرشور مردم در انتخابات باید به عنوان مظهر قدرت نظام جمهوری اسلامی و یک معروف و اولویت مهم در دستور کار همه مسوولان و دست اندرکاران ذیربط قرار بگیرد.

فرماندار گناباد گفت: باید با برگزاری نشستهایی با حضور گروههای مرجع در آموزش و پرورش و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی راهکارهای بسترسازی حضور گسترده مردم در انتخابات مورد بررسی قرار بگیرد.

نصیری اجرای موثر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در گناباد را نیازمند نقشه راه و تدوین برنامه عملیاتی موثر دانست و افزود: بر این اساس باید وظایف بخشهای فرهنگی و اجتماعی مشخص و به عنوان نقشه راه مشخص شود.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد هم امر به معروف و نهی از منکر را نیاز مهم جامعه دانست و تاکید کرد: بیان خوش و مهربانانه در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر اثر بخشی این فریضه را افزایش می دهد.

دادستان عمومی و انقلاب گناباد هم از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان وظیفه اجتماعی یکایک افراد جامعه یاد کرد و گفت: همه باید در این زمینه احساس مسوولیت کنند.

مرتضی امیری افزود: تدوین نقشه راه برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی منکر موجب افزایش اثر بخشی فعالیتهای این بخش می شود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان ۱۱ اسفند برگزار می شود که در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان از میان ۳۹ نفر افراد تایید صلاحیت شده، یک نفر راهی مجلس می شود.

به منظور انجام فرایند رای گیری در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان ۱۳۱ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است و ۲ هزار و ۸۰۰ نفر عوامل اجرایی و نظارتی دست اندرکار برگزاری این انتخابات خواهند بود.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.