۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85348425
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار گناباد:‌ معلمان بسترساز مشارکت مردم در انتخابات هستند

گناباد-ایرنا- فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش گناباد گفت:‌ معلمان از ظرفیت‌های مهم و بسترساز حضور گسترده واجدان شرایط در انتخابات هستند و باید از ظرفیت آنان در مقاطع مختلف تحصیلی برای تبیین اهمیت و رونق مشارکت مردم حداکثر بهره را گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نصیری روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گناباد افزود:‌ معلمان، دبیران مدارس و مسوولان و دست اندرکاران آموزش و پرورش باید در قالب جلسات آزاد اندیشی و اتاقهای اندیشه ورز و جلسات تخصصی با محوریت تبیین انقلاب اسلامی در مدارس، به نقش مهم خود در بسترسازی حضور حداکثری در انتخابات عمل کنند.

وی ادامه داد: انتخابات به عنوان یک حق مهم در تعیین سرنوشت از اهمیت زیادی در سطح کشور و نظام جمهوری اسلامی برخوردار است و نامزدهای انتخابات با سلایق مختلف سیاسی با حضور خود در رقابتهای انتخاباتی بستر حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم می کنند.

فرماندار گناباد تصریح کرد:‌ باید با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف و مقایسه این انقلاب با سایر حکومتهای دیگر کشورهای منطقه به مناسبتهای مختلف و از جمله در آستانه دهه فجر برای دانش آموزان و نوجوانان و جوانان بستر رونق حضور مردم در انتخابات را افزایش داد.

نصیری با اشاره به ظرفیتهای فرهنگی، آموزشی و اجتماعی گناباد برای راه اندازی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد:‌ شورای گسترش آموزش عالی و شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشکیل این دانشگاه در این شهرستان موافق هستند و در بازدید های اخیر از امکانات گناباد بر این مساله تاکید کرده اند.

فرماندار گناباد اشتغال به تحصیل افزون بر ۶۰ فرهنگی با مدرک دکتری و یا دانشجوی دکتری در کنار سایر امکانات اجرایی را  از جمله ظرفیتهای این شهرستان برای راه اندازی دانشگاه فرهنگیان دانست.

اکنون ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر از این تعداد در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه قرار دارند.

هشت هزار و ۸۳۶ تن از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha