بوشهر- ایرنا- رئیس هیات نظارت بر انتخابات در استان بوشهر گفت: فرآیند قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس در شورای نگهبان به اتمام رسیده است و ملاک عمل آگهی صادره از فرمانداری‌های حوزه انتخابیه است.

به گزارش ایرنا، «خلیل رضایی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: فرایند قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سی ام بهمن ماه در شورای نگهبان به اتمام رسیده و لیست نهایی به وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه ارسال و بر اساس برنامه روز شمار انتخابات توسط فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه منتشر و در اختیار آحاد مردم قرار گرفته است.

وی ضمن تاکید بر رعایت قانون و پایبندی عملی نامزدهایی که در مسابقه ارائه خدمت دلسوزانه و بی منت به مردم قدر شناس، تکلیف مدارانه حضور دارند، افزود: کسانی که طبق قانون و تصمیم مراجع ذی صلاح بویژه شورای نگهبان صلاحیت آنان احراز شده تمکین به قانون و التزام عملی خود را ثابت کرده و احترام به قانون را سرلوحه قول و رفتار خود قرار دهند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات در استان بوشهر تصریح کرد: لیست نهایی نامزدهایی که در انتخابات پر شور و با شکوه یازدهم اسفندماه حضور دارند، اعلام شده و از روز پنجشنبه بطور رسمی فعالیت‌های تبلیغاتی خود را آغاز کرده‌اند.

رضایی یادآور شد: از همه دلسوزان نظام مقدس اسلامی، اعم از خواص و عوام، اصحاب رسانه، هواداران نامزدهایی که صلاحیت آنان احراز نشده و همه افرادی که مخاطبانی دارند در خواست می‌شود در عمل لبیک گوی فرمایشات ولی امر مسلمین، رهبر فرزانه انقلاب بوده و از هرگونه ابهام زایی و التهاب آفرینی مبنی بر تایید یا عدم تایید و تغییر در لیست بجد خودداری کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب چهار تن برای حوزه‌های " انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم" ، " دشتستان" ، " دشتی و تنگستان" و " کنگان، دیر، جم و عسلویه " و همچنین انتخاب یک نماینده برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان بوشهر روز ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.