نامزد انتخابات مجلس دشتستان: دغدغه‌مند مطالبات مردم در حوزه خرما، آب و اشتغال هستم/ فیلم

بوشهر- ایرنا- داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه دشتستان استان بوشهر گفت: مشکلات گسترده مردم در حوزه تامین آب نخیلات و فروش محصول خرما، بیکاری وسیع جوانان، کمبود شدید آب شرب و ضعف شدید ساختار بهداشت و درمان سبب شد که به عنوان فردی دغدغه مند وارد کارزار انتخابات شوم.

حسن حاجبی‌فرد روز یکشنبه از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دشتستان در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: وجود مشکلات و نارسایی‌های فراوان در کنار ظرفیت های مناسب مغفول مانده انگیزه ای برای ورودم به انتخابات شده است.

وی افزود: شهرستان دشتستان به عنوان یکی از قطب های خرماخیز کشور مطرح بوده به گونه ای که حدود ۵ میلیون اصل از ۶ مییلون اصل نخلستان های استان بوشهر را در خود جای داده است اما این میزان خرما نتوانسته در اقتاصد محلی، استانی، ملی و فراملی برای این شهرستان اثرگذار باشد.

این داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه دشتستان تصریح کرد: حدود هشت هزار خانوار به شکل مستقیم با نخل داری امرار معاش می کنند در حالی که به علت بالا بودن هزینه ها، کمبود شدید آب، و نبود بازار فروش سالانه شاهد زیان های وسیع آنها هستیم.

حاجبی فرد ادامه داد: موضوع آب شرب این شهرستان و به خصوص بخش ارم و بوشکان همچنان لاینحل باقی مانده و اگرچه گام هایی در این زمینه برداشته شده اما همچنان ناکافی است.

وی ادامه داد: میزان بیکاری جوانان این شهرستان به همراه چالش های وسیع در حوزه بهداشت و درمان از دیگر مشکلات این شهرستان به شمار می رود.

داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه دشتستان عنوان کرد: از ظرفیت های مهم این شهرستان به نیروی انسانی کارآمد و متخصص، داشتن زمین های زراعی مناسب برای کشاورزی مدرن و شاخص های حوزه گردشگری می توان اشاره کرد.

وی مهمترین برنامه در صورت رای آوری و ورود به مجلس را ایجاد سازمان خرما، مکلف کردن دولت برای خرید تضمینی این محصول، ارتقا واحدهای بسته بندی و فرآوری خرما و کمک به ایجاد بازارهای جهانی برای این محصول کیفی و ارزآور بیان کرذد.

حاجبی فرد ادامه داد: همچنین موضوع اشتغال جوانان از طریق ایجاد شهرک صنعتی کشاورزی بر اساس وجود همه زنجیره های تولید و صادرات و کمک به ساختارمندی جذب جوانان در پارس جنوبی متناسب با مصوبه جذب حداقل ۵۰ درصد نیروهای بومی دنبال می کنم.

داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه دشتستان بیان کرد: ایجاد آب شیرین کن های کوچک، افزایش مراکز فنی و حرفه ای در شهرستان دشتستان و تسهیل سرمایه گذاری در شهرستان را با استفاده از ظرفیت های قوانین موجود و در صورت لزوم پیگیری برای قوانین مورد و همچنین کمک به توسعه وضعیت فلاکت بار بهداشت و درمان به خصوص کمبود شدید مراکز درمانی و کادر تخصصی پزشکی مورد نیاز انجام می دهم.

وی در خصوص وظایف نمایندگان مجلس عنوان کرد: مطابق با اصول ۷۱ تا ۹۰ قانون اساسی عمده وظایف مجلس در ۲ بخش قانونگذاری از طریق لایحه و طرح و همچنین نظارت و تحقیق و تفحص در تمام امور کشور بر عهده نمایندگان است همچنین تصویب هر نوع معاهده بین المللی نیاز به رای مجلس دارد و برای رای اعتماد، استیضا و همچین پرسش و پاسخ از وزرادارای شان قانونی می باشد.

حاجبی فرد با اعلام این که شعارها، برنامه‌ها و وعده‌هایم را متناسب و مطابق با وظایف مجلس یعنی قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون اعلام می کنم، بیان کرد: از همه مردم حوزه انتخابیه دعوت می کنم در انتخابات پیش رو شرکت کنند و بدانند که قهرمان واقعی و نفر اول این انتخابات خود مردم مردم هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha