داوطلب انتخابات بوشهر: نماینده صدای رسای مردم باشد/مجلس کارآمد نماینده کارآمد می‌خواهد

بوشهر- ایرنا - داوطلب دوازدهمین دوره نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت:نماینده باید صدای رسای مردم برای پیگیری مطالبات و تحقق خواسته ها باشد تا نام این استان بلند آوازه شود.

تیمور یزدان شناس روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه با شعار «تجربه و صداقت» خود را در معرض انتخاب قرار داده‌ام اظهار کرد: نگرش نمایندگان نیازمند اصلاح است و هیچ شانی جز نوکری مردم ندارند.

وی افزود: یکی از رسالت های اصلی نمایندگان در کنار وضع قوانین کارآمد، نظارت بر اجرای قوانینی است که منجر به موتور محرکه برای اصلاح ساختار وضع موجود شود.

داوطلب نمایندگی حوزه انتخابیه بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رسالت نمایندگان تصویب قوانینی است که بستر خدمت رسانی به مردم را تسهیل و در پیکره جامعه مسیر را اصلاح کند.

وی ادامه داد: نظارت و قانونگذاری اگر در کنار هم باشد مشکلات فعلی جامعه به حداقل می رسد به نحوی که افزون بر رضایت مندی مردم منجر به امید آفرینی و نشاط در جامعه نیز می شود.

فرماندار سابق شهرستان‌های گناوه و کنگان در دولت های نهم و دهم یادآور شد: در حال حاضر بهره مندی از مزیت های خدادادی این حوزه انتخابیه شامل اقتصاد دریا، تجارت ، گردشگری ، کشاورزی و صیادی نیازمند ریل گذاری از طریق وضع قانون است که تاکنون مغفول مانده است.

شکل گیری مجلس محلی برای نقش آفرینی مردم در تصویب قوانین

یزدان شناس اظهار کرد: شکل گیری مجلس محلی برای نقش آفرینی مردم در تصویب قوانین کارامد از برنامه هایی است که در صورت انتخاب مردم با تشکیل کارگروه های اقتصاد دریامحور ، صنعت نفت، اشتغال ، بهداشت ، ورزش و اقشاری حوزه انتخابیه بوشهر ، گناوه و دیلم را به آنچه در خور شان و منزلت مردم است در سطح ملی بلند آوازه خواهم کرد.

وی گفت: نماینده باید مشورت پذیر باشد و با دریافت دیدگاههای موکلان خود در معادلات ملی نقش آفرین باشد.

یزدان شناس افزود: امروز ظرفیت های این حوزه انتخاییه از جمله بنادر ، شیلات، تجارت و نفت نیازمند قوانینی است که مسیر خدمت به مردم را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه این حوزه انتخابیه با مشکلات جدی روبرو است تصریح کرد: اصلاح قوانین منابع طبیعی ، مسکن و شهرسازی ، شیلات، نفت وگاز، بنادر، گمرکات و مالیات بر ارزش افزوده از ضرورت هایی است که با حضور یک نماینده کارامد محقق خواهد شد.

معاون سابق سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر ادامه داد: هم اینک برخی از قوانین و حتی لایحه های دولتی برای همه الزام قانونی ندارد طوریکه برخی از رویه های تجاری هرچند گمرک امور آن را انجام می دهد اما الزام قانونی برای پلیس ندارد که اصلاح این رویه بطور مشخص رسالت ریل گذاری مجلس است.

مجلس کارآمد نماینده کارآمد می‌خواهد

یزدان شناس با اشاره به اینکه مجلس کارآمد نماینده کارآمد می خواهد گفت: در این دوره از انتخابات مردم باید با مشارکتی آگاهانه زمینه راه یابی نمایندگانی کارامد به مجلس را فراهم کنند تا با ریل گذاری مناسب امید به جامعه برگردد.

وی گفت: درحالیکه که بدلیل مطلوب نبودن وضعیت بهداشت و درمان استان بوشهر مردم برای مسایل جزیی درمانی به استان های همجوار مراجعه می کنند و با وجود میزبانی صنعت نفت اما عملیات اجرایی بزرگترین بیمارستان صنعت نفت در شیراز که دارای دهها بیمارستان تخصصی است آغاز می شود.

داوطلب نمایندگی حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: باتوجه به سابقه دیرینه تجارت و کلنگ زنی ۱۴ ساله راه آهن از بوشهر ، گناوه و دیلم به بندر امام در استان خوزستان بدلیل هموار بودن این مسیر برای اتصال به خط ریل سراسری باید این طرح فعال شود.

مشکلات عدیده ۱۱ هزار ملوان در حوزه بیمه

یزدان شناس تصریح کرد: با وجود ۲ هزار لنج سنتی و قایق و اشتغال ۱۱ هزار نفر ملوان در این حوزه انتخابیه اما وضعیت بیمه ملوانی و معیشت آنان با مشکلاتی روبرو است که نیازمند قوانین تسهیل کننده برای فعالان این بخش است.

وی ادامه داد: به تازگی قانونی در زمینه ته لنجی تصویب شده که نیازمند اصلاح است چرا که ته لنجی نه بعنوان یک شغل بلکه فرهنگ زیست مردم این منطقه است.

یزدان شناس اضافه کرد: باتوجه به سواحل بکر ، آب و هوای معتدل و ظرفیت های گردشگری دریایی مجلس باید قانون تعطیلی زمستانه را تصویب کند تا از ظرفیت اقتصاد گردشگری استان های جنوبی بخصوص این استان برای رونق اقتصادی استفاده شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب چهار تن برای حوزه‌های " انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم" ، " دشتستان" ، " دشتی و تنگستان" و " کنگان، دیر، جم و عسلویه " و همچنین انتخاب یک نماینده برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان بوشهر روز ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha