تهران - ایرنا - فناوری­‌های دوستدار محیط زیست در صنعت نیشکر با همکاری شرکت‌های دانش بنیان براساس توافق نامه‌ای توسعه می‌یابند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، با هدف توسعه فناوری های دوستدار محیط زیست در صنعت نیشکر، توافق‌نامه‌ مشترکی مابین ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست و شرکت کشت و صنعت کارون امضا شد.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، در راستای اجرای تدابیر و سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، این تفاهم‌نامه با هدف حمایت از پیشرفت پایدار و تکمیل زنجیره ارزش صنعت نیشکر در ایران شامل برداشت سبز، مدیریت منابع آب ، انرژی و زایدات کشاورزی ‌مابین "ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست" به نمایندگی «سید محمدمهدی نوربخش» به عنوان دبیر ستاد و "شرکت کشت و صنعت کارون" به نمایندگی «عبدالمجید میرزاپور» مدیر عامل شرکت کشت و صنعت کارون به امضا رسید.

استقرار اقتصاد چرخشی در کشت و صنعت کارون، توسعه فناوری های دوستدار محیط زیست در صنعت نیشکر با همکاری شرکت های دانش بنیان، تولید محصولات با ارزش از پسماند و پساب نیشکر و افزایش تاب‌آوری و ارتقای بهره‌وری از طریق پیاده‌سازی سیستم‌های هوشمند در مدیریت آب، پسماند و انرژی از جمله اهداف این توافق‌نامه است.

ایجاد مرکز هم‌آفرینی در زمینه پسماندها و پساب‎ های نیشکر

با ایجاد مرکز هم آفرینی کشت و صنعت کارون ظرفیت مناسبی برای استقرار شرکتهای دانش بنیان و فناور در اختیار اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور قرار می گیرد تا با کمک طرح های تولیدی مشترک ضمن ایجاد ارزش افزده بالاتر در محصولات موجود، در جهت رفع موضوعات محیط زیستی اقدام شود.