۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۱۵
کد خبر: 82539458
T T
۰ نفر
سامانه پايش پساب صنعتي در شركت كشت و صنعت نيشكر اميركبير راه اندازي شد

اهواز - ايرنا - سامانه پايش لحظه اي پساب صنعتي و بهداشتي روز يكشنبه در آئيني با حضور برخي مديران استاني و محلي در شركت كشت و صنعت نيشكر اميركبيربه بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا سامانه پايش لحظه اي پساب صنعتي و بهداشتي به منظور اطمينان بخشي از مطابقت پساب هاي صنعتي خروجي اين شركت با استانداردهاي زيست محيطي به صورت لحظه اي و تحت نظارت مستقيم كارشناسان سازمان حفاظت محيط زيست است.
احمد رضا لاهيجان زاده مدير كل حفاظت محيط زيست استان خوزستان در آئين بهره برداري از سامانه پايش لحظه اي پساب صنعتي و بهداشتي گفت:خوشبختانه همه كشت و صنعت هاي نيشكري به سيستم هاي تصفيه فاضلاب مجهز شده و مي توان از اين پساب ها براي آبياري فضاي سبز استفاده و از اختلاط با زهاب كشاورزي جلوگيري كرد.
وي با ابراز خرسندي از اقدام هاي زيست محيطي انجام شده گفت: وجود افراد با تجربه در اين مجموعه كه در كنار كار و رونق اقتصادي به فعاليت هاي زيست محيطي هم توجه كافي دارند اهميت حفاظت محيط زيست را به خوبي نشان مي دهد و مي توان با توسعه توليد اين فرآورده براي استفاده در طرح هاي نهال كاري گامي موثر در راستاي كنترل ريزگردها برداشت.
لاهيجان زاده با اشاره به اجراي طرح كانال آب برگشتي كارخانه شكر شركت كشت و صنعت نيشكر اميركبير جهت جلوگيري از هدر رفت آب و استفاده مجدد در توليد ، اين اقدام را قابل تقدير دانست.
محمد فتحي مكوند مدير عامل شركت كشت و صنعت نيشكر اميركبير نيز گفت: از كارهاي مهم انجام شده در حوزه مديريت پسماند ، راه اندازي كارگاه توليد كمپوست از باگاس نيشكر به عنوان يكي از مهمترين پسماندهاي اين صنعت بوده كه تاكنون موفق به توليد 60 هزار تن كمپوست شديم كه براي بهبود كيفي مزارع اين شركت مورد استفاده قرار مي گيرد.
حسين آميلي معاون بهره برداري كشاورزي شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي نيز با اشاره به نقش مهم اين صنعت در توليد اكسيژن و هواي پاك و مقابله با ريزگردها ، بر استفاده بهينه از آب و روش هاي نوين آبياري و همچنين توسعه ديگر فعاليت هاي زيست محيطي اين شركت تاكيد كرد.
وي خاطرنشان كرد: شركت كشت و صنعت نيشكر اميركبير اولين شركت ايراني است كه موفق به اخذ گواهي مكانيسم توسعه هواي پاك(CDM) از سازمان ملل متحد شد.
آميلي ، مديريت پسماند ، كاهش مصرف سموم كشاورزي و مبارزه بيولوژيك با آفات كشاورزي را از ديگر فعاليت هاي در حال انجام در اين شركت عنوان و ابراز اميدواري كرد در آينده شاهد گسترش اين اقدام هاي زيست محيطي باشيم.
شركت كشت و صنعت نيشكر اميركبير در كيلومتر 45 اهواز - خرمشهر ، يكي از كشت و صنعت هاي هفتگانه شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي است كه در سال زراعي 95-94حدود 791هزار تن نيشكر از سطح 9 هزار و 885هكتار از اراضي اين شركت برداشت كرد كه از اين ميزان 81 هزار تن شكر توليد كرد.
ميزان توليد شركت در شركت كشت و صنعت نيشكر اميركبير در مقايسه با توليد 57هزار تني شكر در سال زراعي 94-93 حدود 30درصد رشد نشان مي دهد.
شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي با هفت شركت تابعه و 84هزار هكتار اراضي زيركشت در دهه 70فعاليت خود را با هدف دسترسي به توليد 700هزار تن شكر سفيد در سال شروع كرد.
6065/6068
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار:محمدعلي فريدپناه