همدان- ایرنا- رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر گفت: سال گذشته در راستای کاهش سوانح جاده ای ایمن‌سازی و آشکارسازی ۲۰ نقطه دارای تصادف و یا مستعد بروز حوادث ترافیکی در این شهرستان به انجام رسید.

«هاشم اسکندریان» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با انجام این اقدامات مهم و اثرگذار، شاهد کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات از ۶ماهه دوم سال گذشته بویژه سه ماهه منتهی به طرح نوروزی ۱۴۰۳ هستیم که امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و صبر و حوصله کاربران جاده‌ای همچنان شاهد روند کاهشی تصادفات باشیم.

وی افزود: از ابتدای طرح نوروزی تا پایان ششم فروردین، بیش از یک میلیون تردد در سطح راه‌های ارتباطی این شهرستان توسط دستگاه‌های تردد شمار ثبت شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر بیان کرد: در راستای صیانت از جان و مال کاربران جاده‌ای و پیرو مصوبات کمسیون ایمنی راه‌های استان همدان، نسبت به استقرار ماشین‌آلات و نیروهای راهداری در ۲ نقطه مصوب طرح ۳۰_۶۰ اقدام کردیم.

اسکندریان ادامه داد: این ۲ نقطه شامل گردنه زاغه و مجتمع خدمات رفاهی ارگ در ابتدای حوزه استحفاظی استان همدان در محور اراک- ملایر بود که با هدف ایجاد بستر لازم جهت استراحت و توقف کوتاه مسافران نوروزی و رفع خستگی جهت جلوگیری از حوادث ناشی از خواب‌آلودگی اجرا شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با ملحق شدن سایر ارگان‌ها و نهادهای عضو، این طرح موثر به صورت کامل اجرایی شود و شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر گفت: با وجود بارش‌های فراوان و نزولات جوی نسبت به سنوات گذشته، با تلاش راهداران این شهرستان، تمامی راه‌های ارتباطی از روز گذشته تاکنون باز و تردد در جریان است.

اسکندریان یادآور شد: لازم است رانندگان وسایط نقلیه عمومی و اتوبوسی، مسافران نوروزی و کاربران جاده‌ای با توجه به لغزنده بودن سطح راه‌ها، با رعایت سرعت و فاصله طولی مطمئن در حفظ جان خود و دیگران سهیم باشند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز و بارش‌های بهاری، ۵۰ راهدار با ۳۳ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در پنج راهدارخانه برای ارائه خدمات مستقر شدند و آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

اسکندریان گفت: به منظور مدیریت هوشمند راه‌ها هفت دستگاه دوربین نظارت، ۱۶ دستگاه دوربین پلاک‌خوان و یک دستگاه دوربین توزین در حال حرکت در طول راه‌های شریانی و اصلی این شهرستان بروزرسانی شده است.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر به عنوان دومین شهر بزرگ استان همدان دارای بیش از ۹۱۰ کیلومتر راه است.