شاهرود - ایرنا - رییس اداره هواشناسی شاهرود گفت: بیشترین بارندگی این شهرستان طی هشدار نارنجی هواشناسی در شبانه‌روز گذشته مربوط به روستای تاش به میزان ۵۰ میلیمتر به ثبت رسید.

علیرضا آقایان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از تاش، بیشترین بارندگی مربوط به شهر مجن به میزان ۳۸ و هفت‌دهم میلیمتر طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت شد.

وی با بیان اینکه کمترین میزان بارندگی طی این بازه زمانی با سه و نیم میلیمتر مربوط به رضاآباد بیارجمند بود، ابراز کرد: میزان بارندگی در شهر شاهرود ۲۹ و نیم میلیمتر، شهر بسطام ۳۳ و یک‌دهم میلیمتر، قلعه نو و خرقان ۲۹ و نیم میلیمتر، و شهر کلاته‌خیج ۱۶ میلیمتر گزارش شده است.

رییس اداره هواشناسی شاهرود با اشاره به اینکه در منطقه طرود پنج میلیمتر، جیلان هفت میلیمتر و رزوه هفت میلیمتر بارش ثبت شد، افزود: دیزج ۳۶ و نیم میلیمتر، چهار طاق ۲۴ و سه‌دهم میلیمتر و ده‌خیر ۳۵ و نیم میلیمتر بارندگی داشتند.

آقایان به میزان بارش در بخش بیارجمند شاهرود اشاره کرد و گفت: شهر بیارجمند ۱۱ و ۹ دهم میلیمتر، زمان آباد ۱۰ میلیمتر، قلعه بالا ۱۶ میلیمتر، دستجرد ۹ میلیمتر، احمد آباد پنج و چهاردهم میلیمتر، و باغستان پنج میلیمتر طی ۲۴ ساعت گذشته بارش داشت.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان سمنان پنجم فروردین ماه، در پی هشدار نارنجی از وقوع باران، رگبار، رعد وبرق، گاهی تگرگ و مه آلودگی و کاهش بین پنج تا هشت درجه سانتیگراد دمای هوا خبر داده بود.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.