هشدار هواشناسی سمنان به مسافران و گردشگران/ دوشنبه بارانی است

سمنان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: باران، رگبار، رعدوبرق، گاهی تگرگ و مه آلودگی و کاهش بین پنج تا هشت درجه سانتیگراد دمای هوا، هشدار نارنجی هواشناسی به گردشگران، کوهنوردان و عشایر از دوشنبه تا چهارشنبه است.

ایرج مصطفوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق اعلام هشدار نارنجی هواشناسی استان سمنان تمامی مناطق این استان تحت‌تاثیر شرایط نامساعد جوی هستند و انتظار می‌رود مردم توصیه‌های مربوط به پیشگیری از مخاطرات جوی را جدی بگیرند.

وی با اشاره به بازه زمانی دوشنبه تا چهارشنبه برای این هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان سمنان، افزود: علاوه بر فعالیت سامانه ناپایدار جوی، افزایش گرادیان فشار باعث وزش باد شدید و بسیار شدید روز دوشنبه تمام نقاط استان را دربرمی‌گیرد.

وی ادامه داد: طی دوشنبه در بیشتر نقاط، باران و رگبار و رعدوبرق، گاهی تگرگ، مه آلودگی، در روز سه‌شنبه بارش پراکنده در شمال شرق، در روز چهارشنبه باران و رگبار و رعدوبرق به ویژه در نواحی شمالی و شرقی و در ارتفاعات بارش پراکنده برف با احتمال تگرگ در نواحی سردسیر، و باد شدید و گردوخاک در تمام نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: کاهش نسبی دما بین پنج تا هشت درجه سانتیگراد از دوشنبه تا پنجشنبه این هفته برای بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

این مسوول با تاکید بر رعایت توصیه ها برای پیشگیری از حوادث احتمالی، جاری شدن رواناب نقطه ای و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر عمومی، و اختلال در تردد محورها را محتمل دانست و تاکید کرد: کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی، جویها کانالها و آبراه‌ها و پاکسازی دهانه پل‌ها، از جمله توصیه های هواشناسی استان سمنان است.

وی تاکید کرد: خودداری از اسکان چادرهای مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها و پرهیز از چرای دام‌ها در نواحی مرتفع و پرهیز از صعود به ارتفاعات مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: طی شبانه روز گذشته احمدآباد گرمسار با ۲۶ و پرور مهدیشهر با دمای یک درجه سانتیگراد، گرمترین و سردترین نقاط استان بودند.

سمنان در مسیر استان‌های غربی- شرقی و شمالی- جنوبی کشور و در قلب محور ارتباطی ایران قرار دارد. علاوه بر عبور زائران حرم رضوی، جای جای این استان دارای اقلیم متقاوت و متنوعی است که می‌تواند هدف گردشگران، طبیعت‌دوستان و خانواده‌ها برای تفرح و تفریح باشد. به همین دلیل، توجه به هشدارهای هواشناسی و جدی گرفتن توصیه‌ها می‌تواند سفر و اوقات خوبی را برای شهروندان در نقاط مختلف این استان رقم بزند.

استان سمنان ۶۹ روستای هدف گردشگری و منطقه نمونه گردشگری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha