یزد _ ایرنا _ شهردار حمیدیا یزد، وجود کارگاه‌های مزاحم شهری و ضایعات فروشی را از جمله معضلات و چالش های این شهر بیان کرد و گفت: البته برای رفع این مشکلات، اقداماتی در حال انجام است. 

به گزارش ایرنا "علیمراد الله وردی" روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افرود: برای رفع این مشکلات جلسات متعددی برگزار شده است.

وی اظهار کرد :طبق مجوز صادر شده ضایعات فروشی ها تا پایان خردادماه فرصت دارند که مغازه های خود را جمع کنند.

وی تعداد صنف های مزاحم شهری در حمیدیا را حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مورد بیان و تصریح کرد: در این زمینه ۲۹ هکتار زمین در محمدآباد از سوی مسکن راه و شهرسازی در اختیار این صنف قرار می گیرد تا بتواند به کسب و کار خود ادامه بدهند.

وی با بیان اینکه در سالجاری ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این شهرداری پیش‌بینی‌ شده است افزود: با وجود اینکه ۴۰ درصد بودجه شهرداری باید حوزه عمرانی و مابقی در بخش جاری هزینه شود، اما در سال گذشته برای تامین زیرساختهای شهری، ۸۲ درصد اعتبار شهرداری در بخش عمرانی و ۱۸ درصد صرف بخش جاری شد.

الله وردی ادامه داد : برنامه های شهرداری حمیدیا برای پنج سال مشخص شده و طبق آن انجام می شود.

وی تعداد بوستان های شهر حمیدیا را ۲۶ باب بیان کرد و گفت: در اغلب بوستانهای اصلی شهر نگهبان به صورت سه شیفت برای تامین امنیت شهروندان حضور دارد.

الله وردی با اشاره به سیل‌های چند سال اخیر و خسارات وارده به شهر گفت: در این زمینه یک مخزن یکهزار و ۵۰۰ مترمکعبی برای مهار رواناب های شهر ساخته شده که در بارندگی اخیر به خوبی آبگیری شد و سعی داریم ۲ مخزن دیگر را نیز برای مهار رواناب ها در برنامه داریم.

وی با اشاره طرح ساماندهی بلوار دشتی گفت : این طرح در چهار فاز طراحی شده که فاز نخست آن در قالب تعویض رویه آسفالت و زیبا سازی از میدان آقابایی تا میدان محمد رسوالله(ع) عملیاتی و انجام شده است.

شهردار حمیدیا برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز این طرح را ۳۵ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: ساماندهی میدان محمد رسول الله(ص) را نیز در دستور کار دارد.

شهردار حمبدبا در بازدید از بوستان ولی رشتی گفت: زمین این بوستان به وسعت ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع است که برای باز پیرایی آن ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی همچنین در بازدید فرهنگ‌سرای اندیشه غدیر حمیدیا گفت: این فرهنگ‌سرا در مجموع دارای سه هزار مترمربع زیربنا شامل طبقات همکف و طبقه اول است که ظرف چندماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۶ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده و حدود ۳ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

شهر حمیدیا حدود ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد و از توابع بخش مرکزی شهرستان یزد است، این شهر از محله‌های رحمت‌آباد ، نجف‌آباد ، قاسم‌آباد جدید (قاسم نقی)، اسدآباد، شهرک قدس ، شهرک کوثر ، شهرک لاله تشکیل شده‌ است.