گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلاله گفت: از محل هزار و ۱۰۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی ابلاغی سال مالی جاری که تا تیرماه ادامه دارد ۴۷۰ میلیارد ریال وام به متقاضیان واجد شرایط این شهرستان پرداخت شد.

محمد سرگلزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مبلغ تسهیلات تبصره ۱۸ را هزار و ۲۳ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: به دلیل وجود برخی موانع مرتبط با قوانین بانکی، تاکنون فقط ۴۰۰ میلیارد ریال به ۲۶۰ نفر از مجموع ۶۲۷ متقاضی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین وام مشاغل خانگی کلاله ابلاغی سال قبل ۸۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۱۴۸ نفر موفق به دریافت ۷۰ میلیارد ریال شدند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلاله با توجه به اینکه فرصت باقی مانده برای پرداخت این تسهیلات تا تیرماه امسال است از بانک‌ها خواست همکاری بیشتری در این رابطه داشته باشند.

سرگلزایی افزود: انتظار می‌رود با توجه به درخواست متقاضیان و پیگیری مجموعه مدیریت استان و فرمانداری اعتبارات تسهیلات اشتغالزایی امسال کلاله در مقایسه با سال گذشته افزایش یابد.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در کلاله، بیان کرد: نرخ بیکاری شهرستان ابتدای سال گذشته ۱۲.۸ درصد بوده که با جذب اعتبارات و ایجاد اشتغال به ۱۰.۲ درصد رسید که انتظار داریم امسال نیز کاهش نرخ بیکاری ادامه‌دار باشد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلاله تعهد اشتغال امسال این شهرستان را هزار و ۴۶۱ نفر اعلام و ابراز امیدواری کرد: این مهم با همکاری و تلاش بانک‌های عامل و اعضای کارگروه تحقق یابد.

سرگلزایی یادآور شد: تعهد اشتغال کلاله سال گذشته هزار و ۳۵۲ نفر بود که با تلاش دستگاه‌ها و بانک‌های عامل، به هزار و ۵۹۹ نفر رسید ‌و معادل ۱۱۸ درصد افزایش است.

شهرستان کلاله با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.