۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85567771
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی گلستان هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال است

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان سهیمه مشاغل خانگی امسال استان را هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون سه برابر ظرفیت برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند.

به گزارش ایرنا، حسینعلی خواجه‌مظفری روز چهارشنبه در نشست شورای اشتغال گنبدکاووس، تعهد اشتغال امسال گلستان را ۲۳ هزار و ۹۷ نفر برشمرد و اظهار کرد: تاکنون ۲۷ درصد این تعهد در سامانه رصد ثبت شده که بیشترین آن مربوط به گرگان است.

وی یادآور شد: سال گذشته تعهد اشتغال گلستان ۲۵ هزار و ۳۸۰ نفر بود که بیش از تعهد معادل ۳۰ هزار نفر محقق شد که بر اساس عملیات صحت سنجی و نظارت‌های صورت گرفته ۸۶ درصد این اشتغال واقعی بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با تاکید بر اهمیت اشتغالزایی برای دانش‌آموختگان دانشگاهی، گفت: امسال سه هزار و ۵۰۰ نفر تعهد استان برای این افراد است.

خواجه مظفری ادامه داد: با توجه به عملکرد موفق شرکت‌های پشتیبان در دریافت تسهیلات مشاغل خانگی اولویت پرداخت وام‌های اشتغالزایی برای این گروه است که شغل‌ها پایدار را به دنبال خواهد داشت.

سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی گلستان هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال است

وی با اشاره به تلاش برای تغییر نگاه به اینکه اشتغال فقط در شغل‌های دولتی و پشت میزنشینی نیست، گفت: قرار است اسم کارخانجاتی که در بخش‌های مختلف نیروی انسانی لازم دارند وارد دفترچه کنکور شود و دانشجویان بورسیه و بعد جذب همان واحد خواهند شد به عنوان نمونه سه کارخانه در شهرستان گنبدکاووس را برای شرکت در این طرح تایید کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان آمار بیکاران زیر دیپلم در استان را کم دانست و بیان کرد: پدیده‌ای به نام کارگر دزدی در کشور اتفاق می‌افتد و کارگر برای برخی از کارگاه‌های استان پیدا نمی‌شود و مجبور به تامین نیروی کارگری از نقاط دیگر هستند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس هم در این نشست با بیان اینکه سهیمه امسال اشتغال شهرستان پنج هزار و ۳۵۱ نفر است، گفت: تاکنون از این سهمیه، اشتغالزایی ۶۲۹ نفر در سامانه رصد ثبت شد که نشان از تحقق ۱۲ درصدی دارد.

ایوب هلاکو تسهیلات مشاغل خانگی امسال گنبدکاووس را ۲۰۲ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۶۰ درصد این تسهیلات در بخش پشتیبان و ۴۰ درصد هم در حوزه انفرادی و مستقل پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: پرونده‌ها برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به استان ارسال شده و در مرحله معرفی به بانک هستند.

فرماندار گنبدکاووس هم تحقق ۱۲ درصدی سهمیه اشتغال را برای شهرستان قابل قبول ندانست و گفت: انتظار می‌رود تا پایان شهریورماه عدد تحقق به ۵۰ درصد برسد.

مهدی دهرویه با تاکید بر حمایت از مشاغل سنتی، افزود: لازم است در کنار مشاغل سنتی، بستر ایجاد مشاغل جدید با محوریت خلاقیت و نوآوری فراهم شود.

وی بیان کرد: گنبدکاووس بر اساس تحقیقات ظرفیت خوبی برای ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس دارد که باید شرایط فعالیت سازی این واحدها با توجه به بحران‌ کم‌آبی فراهم شود.

فرماندار گنبدکاووس گفت: امیدواریم با پیگیری نماینده مردم در مجلس، راه اندازی بازارچه صنایع دستی گنبدکاووس به‌عنوان بستری برای اشتغالزایی هرچه زودتر به سرانجام برسد.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha