چابهار - ایرنا - نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: ۶ شهرستان چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان برای ارائه خدمات مطلوب بهداشتی نیازمند ۳۱ دستگاه آمبولانس است.

محمدانور بجارزهی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: یکی از دغدغه‌های مهم پیگیری مطالبات و مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان است که برای همین منظور با معاون وزیر بهداشت و درمان دیدار و خواستار تامین اعتبار برای تجهیز و راه اندازی پروژه‌های بهداشتی و تخصیص ۱۵ دستگاه آمبولانس در فاز نخست و برای خدمات رسانی بهتر تحویل ۳۱ دستگاه آمبولانس برای استقرار در پایگاه های اورژانس شدم.

وی افزود: تاسیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی چابهار در سال ۱۴۰۲ مردم ۶ شهرستان جنوب استان را برای کاهش مشکلات امیدوارتر کرده است.

نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی بر تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز و راه اندازی پروژه های بهداشتی تاکید کرد و گفت: شاخص میانگین تخت بیمارستانی در کشور یک و هشت دهم به ازای هر یک‌هزار نفر است و این شاخص در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان در حد نیم تخت است.

وی ادامه داد: ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار با حضور وزیر بهداشت و درمان وقت در سال ۱۳۹۷ کلنگ‌زنی شده و نیازمند بودجه ملی برای تکمیل و افتتاح است.

بجارزهی با اشاره به اینکه چابهار بیمارستان ندارد و بیمارستان فعلی امام علی (ع) چابهار پیش از این درمانگاه تامین اجتماعی با ۲۵ تخت درمانگاهی بوده و هم اینک به ۲۰۰ تخت ارتقا پیدا کرده و با استانداردهای کشوری فاصله معناداری دارد، تصریح کرد: بیماران کنارک، نیکشهر، سرباز، قصرقند و یا به نوعی می توان گفت از جاسک تا راسک با جمعیت حدود ۷۵۰ هزار نفر به بیمارستان چابهار مراجعه می‌کنند.

جنوب بلوچستان نیازمند بیش از ۲ هزار تخت بیمارستانی است

وی گفت: شهرستان چابهار با توجه به جایگاه استراتژیک، تجاری، اقتصادی و گردشگری و سفر بیش از یک میلیون مسافر و سرمایه گذار به چابهار نیازمند ساخت بیمارستان بیش از یک هزار تختخوابی است.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی از خواسته های بحق مردم محروم این منطقه است و باید مردم از امکانات لازم و پزشک بهره مند باشند تا مجبور به عزیمت به سایر استان های کشور نباشند.

وی تکمیل طرح‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی، تخصیص ردیف ملی برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی، اعزام پزشک براساس ساختار سازمانی مصوب و تکمیل خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی در ۶ شهرستان حوزه انتخابیه چابهار بزرگ را خواستار شد.

بجارزهی افزود: در شاخص های بهداشتی چابهار تنها منطقه‌ای است که پوشش سیستم شبکه آن ۵۰ درصد است، در همین استان سیستان و بلوچستان سراوان و زابل شاخص بهداشتی شان ۱۰۰ درصد است. ۸۵ درصد مشکلات بهداشتی و درمانی در سطح اول رفع و رجوع می شود.

وی با بیان اینکه مرکز شهرستان‌های دشتیاری، قصرقند، زرآباد و کنارک حتی یک تخت بیمارستانی ندارند، افزود: بنابراین ساخت بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی در قصرقند، بیمارستان ۹۶ تختخوابی در زرآباد، بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی در کنارک، ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی در دشتیاری و ساخت بیمارستان حداقل یک‌هزار تختی در شهر چابهار با توجه به جمعیت این شهرستان‌ها ضروری است.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی کشور هر چه سریع تر به وعده خود که ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی تامین اجتماعی در چابهار، درمانگاه تامین اجتماعی در نیکشهر و کنارک بود عمل کنند تا مشکلات مردم در حوزه سلامت کمتر شود.

وی ادامه داد: نیکشهر نیز ۱۰۰ تخت بیمارستانی جدید نیاز دارد که دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر چندین سال قول داده بیمارستان ۲۲ بهمن قبلی را احیا کند ولی تا کنونی هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده و نیاز است هر چه سریعتر این مورد را دانشکده تازه تاسیس علوم پزشکی چابهار پیگیری و عملیاتی کنند.

برچسب‌ها