ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در چابهار شاخص‌های سلامت را در سواحل بلوچستان ارتقا می‌دهد

چابهار - ایرنا - معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار در سال ۱۳۹۷ کلنگ زنی شده و تاکنون به دلیل عدم تخصیص اعتبار پیشرفتی نداشته در حالیکه ساخت و تکمیل این پروژه مهم بهداشتی و درمانی می‌تواند شاخص‌های سلامت را در سواحل بلوچستان ارتقا دهد.

جواد سپاهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: برای حل دغدغه های مردم جنوب سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان نیاز به یک خرد جمعی است و علاوه بر اعتبارات دولتی خیران نیز بازوی توانمند توسعه منطقه هستند.

وی بیان کرد: استقلال دانشکده علوم پزشکی چابهار یک اتفاق مهم و ماندگار در منطقه بلوچستان بود که این امر می‌تواند خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان را تسهیل کند.

فرماندار چابهار با اشاره به اینکه کارهای بسیار خوبی توسط دولت سیزدهم در چابهار انجام شده ولی شاخص‌ها هنوز پایین است و نیاز به یک خردجمعی و یک برنامه عملیاتی وایده‌های تحولگراست، تصریح کرد: سفر سه بار وزیر بهداشت به چابهار نشان از اهمیت موضوع بهداشت و توجه وی به مردم این خطه است و این سفرها باعت توسعه شاخص‌های بهداشت و درمان خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: امروز در توسعه پیشرو هستیم و این پیشرو بودن در جنوب سیستان و بلوچستان باید در عمل صورت گیرد و توسعه فرا منطقه‌ای در حوزه های مختلف را به همراه داشته باشد.

سپاهی گفت: ۲۰۰ تخت بیمارستانی در چابهار وجود دارد که این یک شاخص نگران کننده اما برنامه ریزی وزارت بهداشت به سمت افزایش شاخص‌ها در کمترین زمان ممکن است.

وی ادامه داد: بیمارستان چابهار مشکلات زیادی دارد و گام به گام در حال حل این مشکلات برای کوتاه مدت هستیم و در بلند مدت چابهار نیاز به چند بیمارستان است که پیگیر این مساله هستیم.

فرماندار چابهار افزود: ساخت اورژانس سوانح و سوختگی در چابهار نیز بسیار مهم و حیاتی بوده و این پروژه باید هرچه زودتر به اتمام رسیده و به بهره برداری برسد چرا که نیاز این منطقه است.

وی ادامه داد: ورود خیران در حوزه بهداشت و درمان یکی از نیازهای توسعه این منطقه است و اگر خیران بتوانند در ساخت بیمارستان کمک حال بهداشت و درمان باشند این توسعه سرعت خواهد گرفت.

سپاهی اظهار کرد: در مرحله اول باید استحکام سازی بیمارستان امام علی(ع) را عملی تا بیمارستان۵۴۰ تختخوابی با تخصیص اعتبار و توجه ویژه دولت آماده و افتتاح شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha