بوشهر-ایرنا- رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای امام خامنه‌ای استان بوشهر گفت: رشته‌های فنی و حرفه‌ای با رویکرد توسعه اقتصاد دریامحور در این استان توسعه یابد.

«احسان بهمیاری» روز شنبه در حاشیه نخستین نشست هم‌اندیشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مدیران آموزش و پرورش استان بوشهر در حوزه توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: یکی از عوامل مهم در دستیابی به توسعه پایدار، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی کارآفرین، تکنسین و آچار به دست است.

وی افزود: توجه به اسناد بالادستی کشور مانند برنامه پنج ساله توسعه، نشان دهنده توجه ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز مختلف است‌.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای امام خامنه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از ابزارهای کارآمد برای کاهش بیکاری است که به توسعه اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی و آموزش دیدگان حوزه فنی و حرفه‌ای کمک شایانی می‌کند.

بهمیاری ادامه داد: در استان بوشهر با وجود صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی، میزان اشتغال بوشهری‌ها در حوزه صنعت ۱۰ تا ۱۲ درصد از متوسط کشور پایین تر است.

وی گفت: در استان بوشهر ۶۳ درصد اشتغال در حوزه خدمات قرار دارد که ضرورت بازنگری در برخی فرایندها برای توسعه رشته‌های صنعتی را نشان می‌دهد.