۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85502023
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشته‌های فنی و حرفه‌ای دریامحور در بوشهر توسعه یابد

بوشهر-ایرنا- رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای امام خامنه‌ای استان بوشهر گفت: رشته‌های فنی و حرفه‌ای با رویکرد توسعه اقتصاد دریامحور در این استان توسعه یابد.

«احسان بهمیاری» روز شنبه در حاشیه نخستین نشست هم‌اندیشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مدیران آموزش و پرورش استان بوشهر در حوزه توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: یکی از عوامل مهم در دستیابی به توسعه پایدار، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی کارآفرین، تکنسین و آچار به دست است.

وی افزود: توجه به اسناد بالادستی کشور مانند برنامه پنج ساله توسعه، نشان دهنده توجه ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز مختلف است‌.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای امام خامنه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از ابزارهای کارآمد برای کاهش بیکاری است که به توسعه اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی و آموزش دیدگان حوزه فنی و حرفه‌ای کمک شایانی می‌کند.

بهمیاری ادامه داد: در استان بوشهر با وجود صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی، میزان اشتغال بوشهری‌ها در حوزه صنعت ۱۰ تا ۱۲ درصد از متوسط کشور پایین تر است.

وی گفت: در استان بوشهر ۶۳ درصد اشتغال در حوزه خدمات قرار دارد که ضرورت بازنگری در برخی فرایندها برای توسعه رشته‌های صنعتی را نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha