تضمین اشتغال برای دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران بوشهر

بوشهر- ایرنا- رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دختران بوشهر گفت: نوع تحصیل و مهارت‌آموزی در این مرکز به گونه ای است که تمامی دانش‌آموختگان این مرکز جذب بازار شده و یک اشتغال تضمینی را برای آنها به ارمغان آورده است.

به گزارش ایرنا، «زهرا حاجیانی» روز شنبه در نشست تخصصی «مکتب هنر رضوی گامی در بازشناخت و بازتاب انگاره های قدسی در هنر و معماری معاصر» در بوشهر اظهار کرد: داده های تحقیقاتی دانشگاه فنی و حرفه ای نشان می دهد که فضای فعالیت در محیط های کسب و کار برای دانش‌آموختگان این دانشگاه مهیا است و با معضلی به نام بیکاری در این بخش مواجه نیستیم.

وی افزود: امکان دارد که فردی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده و بیکار هم باشد اما این لزوما به معنای نبود شغل برای آن فرد نیست بلکه به این موضوع مرتبط است که نخواسته در رشته تحصیلی خود شاغل شود.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دختران بوشهر تصریح کرد: تربیت نیروی کارآمد و تکنسین متخصص مورد نیاز بازار کار از محاسن دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

حاجیانی ادامه داد: حسن دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این است که نیروی کارآمد و تکنسین‌ متخصص برای صنعت و بازار کار تربیت می‌کند و دانشجویان پس از اتمام تحصیلات می‌توانند به راحتی وارد عرصه کار شوند.

وی ادامه داد: آموزشکده فنی و حرفه ای دختران بوشهر، یک هزار و ۴۲۰ دانشجو را در هفت رشته کاردانی و هشت رشته کارشناسی تحت آموزش خود دارد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دختران بوشهر یادآور شد: اگر زیرساخت ها بروزرسانی شود آموزشکده فنی و حرفه ای دختران بوشهر با شتاب بیشتری در مسیر رشد و توسعه حرکت می‌کند و می‌تواند با تربیت نیروی تکنسین فنی برای توسعه اشتغال در صنایع مرتبط که نیاز مهم استان و کشور است، گام های مؤثری بردارد.

مدیر کلان طرح «مکتب هنر رضوی» و مشاور مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با اشاره به نقش هنر در ارائه معارف حضرت امام رضا(ع) اظهار کرد: این مؤسسه، یکی از بال‌های فرهنگی آستان قدس رضوی است که رسالت مهم زمینه‌سازی اشاعه و ترویج معارف و آموزه‌های رضوی را در قالب ابزارها و عناصر فرهنگی دنبال می‌کند.

«محمد جواد استادی» افزود: استفاده تخصصی از زبان هنر نیز مهمترین حوزه‌ای است که در این مؤسسه پیگیری می‌شود تا این سیاست محقق شود.

وی با اشاره به این فرموده حضرت رضا(ع)؛ «اگر مردم زیبایی‌های سخن ما را می‌دیدند، بی‌شک از ما پیروی می‌کردند»، گفت: این روایت، مبنای فکری ما در مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به عنوان یک مؤسسه مسئله محور است.

استادی ادامه داد: این مؤسسه، مکتب هنر رضوی را به عنوان دال مرکزی خود مطرح می‌کند و کارکرد آن برگرفته از کلام نورانی حضرت رضا(ع) است.

مدیر کلان طرح «مکتب هنر رضوی» تصریح کرد: به دنبال این هستیم که حوزه ذهنی و انتزاعی که شاید برای همگان قابل درک نباشد را به کمک هنر به فرم‌های محسوس که نه تنها مسلمانان و شیعیان بلکه تمام انسان‌ها بتوانند از آن استفاده کنند، تبدیل کنیم تا تعالیم و آموزه‌های رضوی زندگی‌بخش برای تمام انسان‌ها شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha