پردیس- ایرنا-رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی پردیس گفت: وقوع حریق خودرو در پارکینگ یک آپارتمان چهار طبقه ۱۶ واحدی در فاز چهار پردیس حادثه ساز شد.

به گزارش ایرنا، امیر حسین ملاشور روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: یک مورد حریق خودرو سواری در پارکینگ و دود گرفتگی شدید مجتمع مسکونی چهار طبقه واقع در فاز ۴ خیابان فردوس ۷ به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی پردیس از طریق سامانه ۱۲۵ گزارش شد.

وی افزود: آتش نشانان از ۵ ایستگاه به همراه تجهیزات کامل، خودروهای تنفسی و پشتیبانی تانکر آب، به محل حریق اعزام شدند. متأسفانه ساکنان ساختمان به دلیل نداشتن سیستم اطفای حریق نتوانسته بودند آتش را خاموش کنند.

مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پردیس تصریح کرد: آتش‌نشانان بلافاصله پس از حضور به موقع خود و با صلاحدید فرمانده عملیات به دو گروه اطفای حریق و جستجو جهت خارج کردن ساکنان مجتمع مسکونی تقسیم شدند و ضمن مهار سریع آتش، ساکنان را به موقع و در صحت کامل از ساختمان خارج کردند.

وی گفت: در این حادثه ۷نفر از ساکنین ساختمان در طبقات دوم، سوم و چهارم محبوس شده بودند که با تشخیص فرمانده خودرو نردبان هیدرولیکی سریعا از ایستگاه شماره یک به محل حادثه توسط تیم نجات تخصصی این خودرو اعزام شد و محبوس‌شدگان توسط سبد نجات خودرو و بدون هیچ‌گونه آسیبی توسط نیروهای آتش‌نشان از ساختمان خارج شدند.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر پردیس خاطر نشان کرد: سردر مجتمع حادثه دیده کوتاه بود و به همین دلیل ورود خودروهای عملیاتی را سخت کرده بود.

وی توضیح داد: ضرورت دارد که مدیران واحدها نسبت به بازدید دوره‌ای سیستم‌های اعلام و اطفای حریق ساختمان‌ها اقدام کرده و همیشه آن را آماده به کار و در دسترس نگه دارند با توجه به اینکه اعمال این دقت نظر باعث نجات جان و مال شهروندان خواهد بود.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.