بجنورد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ۲۵۰ کارگاه تابستانی اوقات فراغت در سطح کانون های این استان برای کودکان و نوجوانان این استان دایر شد.

فرهاد آقابیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کارگاه ها که در حوزه های فرهنگی، هنری و ادبی در کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فعال شد.

وی افزود: کارگاه آموزشی تابستانه با هدف غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تمامی شهرستان استان دایر شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی تصریح کرد: این کارگاه ها در بخش های مختلف از جمله نقاشی، خوشنویسی، کاغذ و تا، نوشتن خلاق، دف، هوش مصنوعی، نجوم، رباتیک، آزمایش های علمی، نمایش عروسکی، ساخت عروسک، شعر، قصه گویی، فرزندپروری، مهارت های زندگی، سفال گری، طراحی، نقاشی و کاردستی خلاق است.

وی بیان کرد: در مجموع ۱۰ مرکز ثابت در استان فعال است که در هر یک به طور میانگین ۲۵ کارگاه آموزشی دایر شده است.

آقا بیگی خاطرنشان کرد: علاوه بر راه اندازی کارگاه های تابستان، جشنواره ها و مهرواره های مختلفی در سطح استان برای کودکان و نوجوانان این استان برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: به مناسبت ماه محرم موکب قاصدان نینوا دوشنبه هفته آینده در استان برگزار خواهد شد که فعالیت های عزاداری برای امام حسین (ع) با محوریت کودکان و نوجوانان در حسینیه جاجرمی های بجنورد برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی بر برگزاری تئاتر برای کودکان و نوجوانان تاکید کرد و افزود: تلاش می کنیم در تابستان امسال سه تئاتر خیابانی برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: ۳۵ گروه مردمی که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارند نیز شناسایی شده اند که بسترهای لازم را برای گسترش فعالیت های آنان فراهم خواهیم کرد.

آقا بیگی خاطرنشان کرد: این گروه ها شامل تشکل های مردمی، بازنشستگان فرهنگی و سایر اقشار هستند که در زمینه های مختلف از جمله حوزه کتابخانه کودک و نوجوان، تئاتر، ارایه برنامه های فرهنگی و هنری فعالیت می کنند.

به گزارش ایرنا، ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متشکل از ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار در استان فعال است.

طبق آمار ۱۹۲ هزار دانش آموز در استان از مخاطبان کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان و ۱۴ هزار نفر آن در این مراکز عضو هستند.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.