۱ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85545042
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرصتی طلایی برای مهارت افزایی کودکان خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- امروزه همگان بر ضرورت برنامه‌ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان اتفاق نظر دارند و کانون های فرهنگی خراسان شمالی تابستان امسال را با نگاه متفاوتی آغاز کرده اند تا مسیری برای شکوفایی خلاقیت‌های فرزندان ما فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، جیغ کودکانه در داخل آپارتمان های کوچک زندگی ماشینی را نمایان می کند که این روزها گریبان کودکان ما را گرفته است و همگان به دنبال راه فرار از دست این سراشیبی فرهنگی هستند.

دسترسی کودکان معصوم به فضای مجازی دنیای ناهماهنگ دیگری را ترسیم می کند که باید برای نجات از آن چاره ای اندیشید و فکری کرد و اینک کارشناسان امر بر ضرورت برنامه‌ریزی برای غنی سازی اوقات کدکان در تابستان اتفاق نظر دارند تا مسیری برای شکوفایی خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان شود.

کارشناسان در مورد اهمیت و نحوه گذران اوقات فراغت پیشنهادهای متنوعی دارند که همگی ضمن تاکید بر غنی سازی این دوران بر ضرورت توجه به علاقه و انگیزه کودکان و نوجوانان و همراهی خانواده ها در این مسیر توجه و تمرکز دارند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی از جمله مراکزی است که در این زمینه برنامه های مناسبی را تدارک دیده است و اوقات با ارزشی را برای کودکان ما در این فصل از سال فراهم می کند.

شناسایی ۴۰ گروه فعال در بخش کودک

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در خصوص جزییات برنامه ها اوقات فراغت گفت: ۴۰ گروه مردمی فعال در حوزه کودک و نوجوان در این استان شناسایی شد که مورد حمایت کانون قرار خواهند گرفت.

فرهاد آقابیگی اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی تلاش می کند تا پایان سال ۱۴۰۵ افزون بر ۷۰ درصد از مخاطبان خود را در راستای عدالت فرهنگی جذب کند که در این راستا از توانمندی گروه های مردمی استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: این گروه ها در زمینه های مختلف از جمله امانت کتاب و سایر فعایت های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اجتماعی فعالیت می کنند که اگر مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیرند سطح فعالیت های خود را گسترش دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی اضافه کرد: این گروه ها شامل تشکل های مردمی، بازنشستگان فرهنگی و سایر اقشار هستند که در زمینه های مختلف از جمله حوزه کتابخانه کودک و نوجوان، تئاتر، ارایه برنامه های فرهنگی و هنری فعالیت می کنند.

راه اندازی ۲ مرکز فرهنگی

وی در ادامه با بیان اینکه در استان ۲۰ مرکز فرهنگی کودک ثابت و سیار فعال است افزود: ۱۱ هزار و ۵۱۳ نفر عضو این مراکز هستند.

آقا بیگی بیان کرد: ۲ مرکز فرهنگی کانون در شهرهای آشخانه و جاجرم آماده بهره برداری است و تجهیزات مورد نیاز و نیروی انسانی آن به زودی تامین می شود.

وی یادآور شد: این ۲ مرکز در تابستان امسال آغاز به کار خواهند کرد که کودکان و نوجوانان این ۲ شهر می توانند از خدمات آن با عضویت بهره مند شوند و تعداد مراکز استان با احتساب این ۲ مرکز جدید به ۲۲ می رسد.

ایجاد ۳۳۰ گروه تابستانی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی اضافه کرد: امسال ۳۳۰ کارگاه تابستانی اوقات فراغت در سطح کانون های این استان برای جامعه هدف دایر شد.

وی تصریح کرد: این کارگاه ها در بخش های مختلف از جمله نقاشی، خوشنویسی، کاغذ و تا، نوشتن خلاق، دف، هوش مصنوعی، نجوم، رباتیک، آزمایش های علمی، نمایش عروسکی، ساخت عروسک، شعر، قصه گویی، فرزندپروری، مهارت های زندگی، سفال گری، طراحی، نقاشی و کاردستی خلاق کوددکان را آموزش می دهند.

آقابیگی خاطرنشان کرد: علاوه بر راه اندازی کارگاه های تابستان، جشنواره ها و مهرواره های مختلفی در سطح استان برای کودکان و نوجوانان این استان برگزار خواهیم کرد.

وی بر برگزاری تئاتر برای کودکان و نوجوانان تاکید کرد و افزود: تلاش می کنیم در تابستان امسال سه تئاتر خیابانی برگزار خواهیم کرد.

برگزاری دومین رویداد بازی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: این رویداد تابستان گذشته با مشارکت ۲۵ هزار کودک و نوجوان برگزار شد و امسال نیز دومین رویداد بازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون هفت هزار و ۴۹۰ نفر کودک و چهار هزار و ۲۳ نوجوان عضو کانون های پرورش فکری استان هستند که علاوه بر امانت کتاب از سایر خدمات فرهنگی و هنری این مراکز بهره مند می شوند.

طبق آمار ۱۹۲ هزار دانش آموز در استان از مخاطبان کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان و ۱۴ هزار نفر آن در این مراکز عضو هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha