کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی افزون بر ۲۶ هزار جلد کتاب به امانت گرفتند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: کودکان و نوجوانان این استان در سه ماهه نخست امسال ۲۶ هزارو ۳۷۹ جلد کتاب به امانت گرفتند که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش دارد.

فرهاد آقابیگی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع این تعداد کتاب؛ ۲۱ هزار و ۶۲۱ جلد کتاب توسط کودکان و چهار هزار و ۷۵۸ جلد کتاب نیز توسط نوجوانان به امانت گرفته شد.

وی افزود: اکنون هفت هزار و ۴۹۰ نفر کودک و چهار هزار و ۲۳ نوجوان عضو کانون های پرورش فکری استان هستند که علاوه بر امانت کتاب از سایر خدمات فرهنگی و هنری این مراکز بهره مند می شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متشکل از ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار در استان فعال است که در مجموع حدود ۱۳۲ هزار جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان در این مراکز وجود دارد.

آقا بیگی تصریح کرد: اوقات فراغت مهمترین زمان برای تربیت کودک و نوجوان است که در این خصوص باید برنامه ریزی های دقیقی انجام دهیم.

وی بر مشارکت کودکان و نوجوانان در فعالیت های کانون تاکید کرد و افزود: اعضای کانون ها در سالجاری پاتوق های مختلفی در زمینه های ادبی، فرهنگی، هنری و علمی تشکیل دادند که مربیان بر فعالیت های آنان نظارت می کنند.

وی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان با توجه به علاقه ای که دارند گروه و پاتوق تشکیل می دهند و توسط مراکز امکانات در اختیار آنان گذاشته می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به ایام محرم کودکان و نوجوانان عضو کانون های این استان پاتوق هیات قاصدان نینوا تشکیل دادند که فعالیت های آنان با موضوع امام حسین (ع) و عاشورا است.

۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متشکل ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار در استان فعال است و طبق آمار ۱۹۲ هزار دانش آموز در استان از مخاطبان کانون های پرورش فکری و ۱۱ هزار و ۵۱۳ نفر آن در این مراکز عضو هستند.

از مجموع اعضای مراکز کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی هفت هزار و ۴۹۰ نفر کودک و چهار هزار و ۲۳ نفر نوجوان هستند.

علاوه بر مراکز فعال ثابت و سیار در استان به زودی ۲ مرکز ثابت در شهرستان سملقان و جاجرم به این تعداد افزوده می شود.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است که نیمی از آنها در مناطق روستایی ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha