پردیس-ایرنا- رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی پردیس گفت: یک رستوران سنتی با دکور تمام چوب در جاجرود آتش گرفت و سه طبقه ساختمان را درگیر حریق کرد.

به گزارش ایرنا، امیر حسین ملا شور روزیکشنبه به خبرنگاران گفت: برای خاموش کردن این حریق گسترده از آتش نشانان چهار شهر کمک گرفتیم تا بتوانیم حریق را به موقع و با کمترین خسارت اطفا کنیم.

وی ادامه داد: این حادثه در ساعات اولیه امروز یکشنبه ۱۷ تیرماه به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی پردیس گزارش شد، آتش سوزی در محدوده عملیاتی آتش نشانی پردیس نبود و برای اطفای حریق بلافاصله آتش نشانان ایستگاه خرمدشت به همراه تجهیزات کامل، تانکرهای آب و خودروهای مجهز به تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

ملأشور توضیح داد: ساختمان ۳ طبقه یک رستوران معروف دچار حریق شد که متاسفانه بدلیل دکوراسیون قابل اشتعال چوب، چه در داخل و چه تزیینات خارجی و نمای ساختمان و مواد مصرفی رستوران، به تمامی سه طبقه سرایت کرده و این حریق باعث شده بود دود زیادی در تمام طبقات پخش شود.

رئیس آتش‌نشانی پردیس ادامه داد: به دلیل حجم بالای آتش و امکان سرایت به کارگاه‌ها و مغازه‌های اطراف، ایستگاه‌های۴، ۵ و ۶ آتش‌نشانی پردیس نیز در محل حاضر شدند و با هماهنگی فرمانده عملیات و درخواست پشتیبانی نیرو و تانکر آب، سه ایستگاه از تهران و همچنین ایستگاه‌های بومهن، رودهن و دماوند نیز در محل حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای اطفای حریق خاطر نشان کرد: محل حریق خارج از محدوده عملیات بود و همچنین ترافیک جاده‌ای منطقه جاجرود زمان رسیدن ماموران کمی طولانی‌تر کرد.

رئیس آتش نشانی پردیس ادامه داد: دو کارگر محبوس در رستوران توسط عوامل آتش‌نشانی نجات پیدا کرده و به همراه یک نفر از آتش‌نشانان که به دلیل استنشاق دود و گازهای سمی مصدوم شده بود، تحویل عوامل اورژانس شدند.

مهار حریق تعمیرگاه با حضور به موقع آتش‌نشان شهرداری پردیس

رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی پردیس گفت: دومین حریق امروز در یک تعمیرگاه اتفاق افتاد که در طی این حریق یک خودرو در این آتش سوزی سوخت.

ملاشور ادامه داد: امروز حادثه آتش سوزی در یک باب مغازه با کاربری تعمیرگاه خودرو به سامانه ۱۲۵ اعلام و بی درنگ ماموران آتش نشانی پردیس به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: این حریق در یک تعمیرگاه به وسعت ۱۰۰ متر روی داد که در آن یک دستگاه خودروی سواری پراید پارک شده بود و آتش به طور کامل به خودرو سرایت کرد و با اقدامات به موقع اتش نشانی این حادثه، بدون مصدومیت مهار و از سرایت آن به دیگر خودروها و کارگاه‌های اطراف جلوگیری شد و در بررسی کارشناسی به عمل آمده مشخص شد که علت آتش سوزی این تعمیرگاه ، انجام جوشکاری در کنار ظرف بنزین بود.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.