ساری-ایرنا-مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اجرای طرح شهید"عجمیان"‌برای بهسازی و نوسازی مدارس و واحدهای آموزشی مناطق محروم استان گفت‌ : تا کنون عملیات بهسازی و شاداب سازی ۲۰۷ مدرسه به تعداد ۶۵۶ کلاس درس در این مناطق انجام شده است.

حسین کمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای بهسازی کلاس های درس پیش از آغاز سال تحصیلی جدید تامین اقلام رنگ آمیزی و بهسازی تجهیزات، نیمکت و صندلی از طریق قرارگاه جهادی عدالت تربیتی با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: این اقدات توسط بیش از ۱۲۰ گروه جهادی درون و برون مدرسه ای شامل دانش آموزان، فرهنگیان گروه های مردمی، سازمان های بسیج دانش آموزی، دانشجویی و سازندگی و نیز خیران نیک اندیش مازندران در حال انجام است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران اظهارداشت: در فاز دوم این طرح ۲۷۰ مدرسه کم برخوردار و قریب به ۸۰۰ کلاس درس دیگر در شهریور ماه تحت پوشش طرح شهید عجمیان قرار می گیرد تا عملیات بهسازی و نوسازی این مکان های آموزشی انجام شود.

وی توضیح داد: برنامه ریزی ها به گونه ای است که تا قبل از بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، در مجموع یکهزار و ۴۵۰ کلاس در ۴۸۰ مدرسه استان و چهار هزار و۷۰۰ نیمکت و صندلی دانش آموزی بهسازی و شاداب سازی شود تا محیط و مکانی مناسبی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان در سال تحصیلی جدید فراهم شود.

طرح شهید عجمیان با بسیج نیروهای جهادی درون و بیرون از آموزش و پرورش و با کمک نهادهای حاکمیتی نسبت به بهسازی و شاداب سازی و تعمیرات مدارس در مناطق کم برخوردار اقدام می‌کند.

مردمی‌سازی و مشارکت مردم در این طرح از مهم‌ترین اهداف است بنابراین تغییر در نگاه مردم و همه اقشار نسبت به مقدس‌ترین مکان تعلیم و تربیت یعنی مدرسه حائز اهمیت است.

شهید والامقام عجمیان خود یکی از فعالان حوزه اقدامات جهادی بود و با فعالیت در گروه‌های مردمی نقش فعالی در کمک به مناطق کم‌برخوردار داشت و بر این اساس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تاسی به سیره این شهید بزرگوار قدم در راه بسترسازی برای فعالیت گروه‌های جهادی در مدارس گذاشت.