استاندار مازندران: طرح‌های آموزشی مدارس برای دانش آموزان قابل فهم باشد

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت: نظام آموزشی و تربیتی باید از ظرفیت حوزه های علمیه بهره مند و طرح‌های آموزشی مدارس برای دانش آموزان قابل فهم باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز دوشنبه در مراسم نظام روحانیت و مسائل قضایی و سیاسی در ساری اظهار کرد: روحانیت پایه گذار حرکت های بزرگ در انقلاب اسلامی ایران بود و این رویه همچنان ادامه دارد.

وی گفت: روحانیون نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند بلکه بعد از پیروزی انقلاب هم همیشه یاری گر نظام بودند.

استاندار مازندران با اشاره به این که در زمان مشروطه افرادی قصد داشتند جریان غرب گرایی را در ایران نهادینه کنند، اظهار کرد: بزرگانی همچون شیخ فضل الله نوری با نثار جان خود اجازه این اقدام غیر اسلامی را ندادند.

نوری ادامه داد: روحانیت با ساختاری که دارد می تواند در بخش های مختلف جامعه کمک کار باشد، به خصوص در حوزه تربیتی که مورد نیاز دانش آموزان است.

وی با بیان این مطلب که ارتباط دولت و روحانیت در سطح اول نظام بسیار مطلوب است، بیان داشت: در لایه های پایین تر هم باید این ارتباط عمیق تر شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: بزرگانی همانند آیت آالله کوهستانی در زمان های حساس تاریخ ایران با تاسیس حوزه های علمیه در مازندران نقش مهمی در روشنگری و تربیت اسلامی مردم در دیار علویان داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha