گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار رامیان از افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۵۴۲ پروژه «عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا» در این شهرستان همزمان با هفته دولت امسال خبر داد و گفت: این پروژه‌ها برای ۴۶۹ نفر از جوانان و افراد جوای کار، فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی جوان حاذق خواه روز پنجشنبه در قرارگاه خبری شهید «همدانی» ویژه هفته دولت افزود: برای عملیات اجرایی پروژه‌های این شهرستان در هفته دولت در مجموع سه هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی، استانی و شهرستانی و نیز آورده بخش خصوصی هزینه شده و یا خواهد شد.

وی اضافه کرد: از پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی رامیان در هفته دولت ۴۴۲ طرح اقتصادی و تولیدی با اعتبار و سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال و ۱۰۰ مورد عمرانی و خدماتی با اعتبار هزینه شده سه هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال است.

جوان حاذق‌خواه به تفکیک پروژه‌های افتتاحی و کلنگ زنی رامیان اشاره نکرد اما گفت: با افتتاح طرح‌های اقتصادی و تولیدی این شهرستان برای ۴۶۹ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

فرماندار رامیان همچنین گفت: بیشتر دستگاه‌های خدمات‌رسان و اجرایی این شهرستان از جمله «بنیاد مسکن، شهرداری‌ها، دهیاران مناطق روستایی، آب و فاضلاب، منابع طبیعی و آبخیزداری، جهادکشاورزی، برق، گاز، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، کمیته امداد و بهزیستی» در هفته دولت امسال پروژه دارند.

وی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و نیز رئیس جمهور شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی، افزود: در این هفته افزون بر ۱۵۰ برنامه فرهنگی، ورزشی، هنری و اجتماعی نیز توسط ادارات و نهادهای شهرستان رامیان برگزار خواهد شد.

جوان حاذق خواه با قدردانی از تلاش مدیران ادارات و نهادهای رامیان در اجرای پروژه‌های هفته دولت و نیز با تجلیل از نقش اصحاب رسانه و خبرنگاران در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم، گفت: این قشر زحمتکش که پل ارتباطی مردم با مسوولان و حاکمیت هستند، با اطلاع رسانی صحیح عملکرد مدیران به مردم و انتقال مطالبات مردم به مدیران در جامعه امیدآفرینی کنند.

شهرستان رامیان با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.