۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85579976
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۶۰ درصد بودجه امسال شهرداری «تاتار علیا» گلستان محقق شد

گنبدکاووس - ایرنا - شهردار تاتار علیا از توابع بخش مرکزی شهرستان رامیان گلستان از تحقق ۶۰ درصدی بودجه مصوب این شهرداری درسال جاری خبر داد و گفت: کل بودجه مصوب امسال شهرداری ۱۸۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۱۰۶ میلیارد ریال آن محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالله حسین‌زاده روز سه شنبه در نشست خبری به‌مناسبت بزرگداشت هفته دولت (۲ تا هشت شهریور) افزود: بودجه شهرداری تاتار علیا که درسال ۱۳۹۰ به شهر ارتقا یافته است در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵۷ میلیارد و ۷۰۰ بود که امسال به ۱۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی بابیان اینکه شهر تاتار علیا ۱۳۸ هکتار مساحت و حدود پنج هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت دارد، اضافه کرد: ۶۰ درصد بودجه شهرداری از منابع و کمک‌های دولتی و بقیه از منابع داخلی و دریافت عوارض تامین و هزینه می‌شود.

به گفته حسین زاده، اقوام ساکن در شهر تاتار علیا «ترکمن‌، فارس، سیستانی و بلوچ هستند که زندگی مسالمت آمیز همراه با وحدت دارند.

شهردار تاتار علیا همچنین با تشریح برخی اقدامات عمرانی انجام شده در این شهر طی ۲۵ ماه فعالیت خود، ادامه داد: اجرای جدول و کانال های هدایت آب‌های سطحی، زیرسازی و آسفالت معابر، تجهیز ۲ بوستان کودک به تجهیزات بازی و سرگرمی، روشنایی معابر بویژه ۲ بلوار این شهر، خرید چند دستگاه ماشین آلات (کمپرسی، سواری، وانت نیسان و خودروی حمل زباله) و امضای قرارداد یک دستگاه «بابکت» (مینی لودر)، خرید و نصب مخازن حمل زباله، نصب تابلوهای هدایت مسیر و خوش آمدگویی، خرید و نصب ۱۳ دستگاه دوربین ترافیکی و پلاک خوان و خط کشی معابر از جمله اقدامات شهرداری در این مدت بوده است.

وی، اخذ تاییدیه و مصوبه بافت فرسوده شهری به مساحت ۴۱ هکتار و طرح مطالعات هدایت آب‌های سطحی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور را از دیگر اقدامات شاخص شهرداری تاتار علیا برشمرد و گفت: با اینکه نوسازی واحدهای مسکونی و تجاری در بافت فرسوده شهر با ۵۰ درصد تخفیف در پرداخت عوارض همراه است اما با مساعدت و مصوبه شورای این شهر متقاضیان از ۱۰۰ درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.

حسین زاده افزود: برای اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی این شهر بویژه در بارندگی‌های شدید و جلوگیری از سیلاب‌های فصلی و خسارات آن نیز براساس فهرست بهای امسال به یک‌هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با تزریق به مرور این اعتبارت از منابع دولتی این طرح هم طی چند سال آینده اجرایی خواهد شد.

شهردار تاتار علیا همچنین گفت: اصلاح هندسی سه راهی این شهر به سمت رامیان با اعتبار هفت میلیارد ریال تا ۲ ماه آینده و پیش بینی ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان برای اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی و انجام ۱۶ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت معابر این شهر با اعتبار تقریبی ۴۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات در دست انجام شهرداری است.

حسین زاده از عدم استقرار کامل نمایندگی ادارات و نهادها در شهر تاتار علیا هم گلایه کرد و با تاکید برضرورت تسریع در استقرار آنها، گفت: نبود نمایندگی ادارات و نهادها سبب شده مردم این شهر برای انجام امورات اداری فاصله ۲۰ کیلومتری تا مرکز شهرستان (رامیان) در تردد باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha