ساری- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افتتاح ۸۷ طرح کشاورزی همزمان با هفته دولت در استان خبر داد و گفت: برای ۱۶۳ نفر با سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی استان به صورت مستقیم اشتغال‌زایی شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، بابک مومنی بیان کرد: این پروژه‌ها که با هدف توسعه و بهبود بخش کشاورزی استان اجرا شده‌اند، منجر به ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۶۳ نفر و غیرمستقیم برای یک‌هزارو ۶۲۱ نفر شد.

وی با بیان این که با بهره برداری از این طرح ها بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۴ خانوار از مزایای آن‌ها بهره‌مند شدند، توضیح داد:‌ بیش از یک‌هزارو ۸۸۴میلیارد ریال برای این طرح ها سرمایه گذاری شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران خاطرنشان کرد: این نشان از اهمیت سرمایه‌گذاری در کشاورزی و توجه ویژه دولت به توسعه این بخش حیاتی است.

بر اساس آمارهای رسمی، سفره رنگین ۸۵ میلیون جمیعت کشور را کشاورزان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی تامین می کنند و در این میان نقش مازندران که ۴۰۰ هزار کشاورز آن حدود هشت میلیون تن محصولات مختلف کشاورزی تولید می کنند، بسیار مهم و حساس است.

مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هشت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.