گنبدکاووس- ایرنا- امام جمعه گنبدکاووس با تاکید برضرورت برگزاری باشکوه و فراگیر مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله هفته وحدت، گفت: این هفته، نماد هویتی امت اسلام و نیز مردم شیعه و اهل سنت ساکن این شهرستان تقریبی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود ترابی روز یکشنبه در جلسه ستاد شئون فرهنگی گنبدکاووس با موضوع هفته وحدت و هفته دفاع مقدس گفت: برنامه‌های ملی و مذهبی باید در همه نقاط شهری و محلات و نیز روستاها برگزار شود.

وی افزود: در برگزاری باشکوه برنامه‌های ملی و مذهبی علاوه بر ظرفیت‌های مردمی می‌توان از توان ادارات و نهادها، اصناف، هیات‌های ورزشی، مساجد، تشکل‌های دانش آموزی و دانشگاهی نیز استفاده کرد.

حجت‌الاسلام ترابی اضافه کرد: برپایی موکب‌هایی پذیرایی در نقاط مختلف شهر، محلات و روستاها و نیز توسط واحدهای صنفی در مناسبت‌های پیش رو بالاخص هفته وحدت به اثرگذاری این ایام کمک زیادی می‌کند.

مهدی دهرویه فرماندار گنبدکاووس هم در این جلسه با تبریک هفته وحدت گفت: برگزاری مردمی برنامه‌ها و استفاده از ظرفیت‌ هیات‌های مذهبی و بسیج به غنای فرهنگی مناسبت‌ها و افزایش اعتماد عمومی مردم کمک می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس هم در این جلسه با قدردانی از برگزاری مطلوب آیین‌های عزاداری اربیعن حسینی و دهه پایانی ماه صفر در این شهرستان توسط هیات‌های مذهبی و مشارکت برخی ادارات و نهاده گفت: در هفته وحدت جشنواره فرهنگی «رسول مهر» در ۶ بوستان اصلی شهر گنبدکاووس برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌منش افزود: همچنین از تدوین تقویم مناسبت‌های ملی و مذهبی و اجرای برنامه‌های متناسب به آن در گنبدکاووس خبر داد و از ادارات و نهادهای این شهرستان خواست برنامه‌های پیشنهادی خود را به اداره تبلیغات اسلامی ارائه دهند.

حجت الاسلام فاطمی منش اضافه کرد: برگزاری برخی محافل قرآنی و تجلیل از فعالان این عرصه، برپایی آیین دانش آموختگی حافظان قرآنی موسسات قرآنی و همایش یاوران وقف گنبدکاووس هم در هفته وحدت برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس هم با تبریک هفته وحدت و دفاع مقدس، گفت: این نهاد انقلابی برای این ایام بالاخص هفته دفاع مقدس بیش از ۵۰۰ ویژه برنامه تدوین کرده که برگزار خواهد کرد.

سیدعلی حسینی افزود: برنامه‌های پیش‌بینی شده با مضامین فرهنگی، ورزشی، یادواره شهدا، دیدار با خانواده معظم شاهد و عطرافشانی گلزار شهدا خواهد بود.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در سه نقطه شهری و ۱۷۰ روستا در گستره پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع سکونت دارند.