ایلام - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبدانان از ثبت نام بیش از ۹ هزار دانش آموز در سطح مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: مدارس این شهرستان مهیای حضور دانش آموزان هستند.

به گزارش ایرنا، " کورش پیری" در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر آبدانان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: ۱۳۲ مدرسه و فضای آموزشی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید پذیرای حدود ۹ هزار دانش آموز هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار معلم و فرهنگی با آغاز سال تحصیلی جدید در کلاس های در مدارس شهرستان آبدانان حضور خواهند یافت، افزود: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در سطح این شهرستان فراهم شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبدانان با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان (رنگ آمیزی و شاداب سازی فضاهای آموزشی مناطق کم برخوردار کشور) در بیش از ۴۰ واحد آموزشی این شهرستان، ابراز کرد: دیوار کلاس ها و محوطه مدارس این شهرستان با مساحت حدود چهار هزار مترمربع با کمک گروههای جهادی، همکاران فرهنگی و بسیج دانش آموزی رنگ آمیزی شده است.

پیری، آغاز احداث چمن مصنوعی در روستای وچکاب با مشارکت دهیاران، مردم و انجمن اولیا، بتون ریزی حیاط دبستان ۱۷شهریور انجیره، تکمیل نواقص دبستان شهید جوزی شهر مورموری، اختصاص آسفالت برای محوطه ۲ واحد آموزشی توسط نوسازی مدارس استان، خرید تجهیزات اداری و آموزشی برای مدارس را از جمله فعالیت ها و اقدام های انجام شده برای آماده سازی مدارس این شهرستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مشارکت جدی انجمن اولیا و مربیان یعنی ۲ رکن خانه و مدرسه در موفقیت فرزندان تاثیر به سزایی خواهد داشت، گفت: شرکت در کلاسهای آموزش خانواده بر حسب نوع نیاز منطقه و سرفصل مصوب هدایت تحصیلی دانش آموزان با تاکید در مهارت آموزی و سوق دادن دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای بر اساس اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین، توجه جدی به آسیب های اجتماعی و بهره گیری از مشاوران و امتحانات الکترونیکی گامی در جهت عدالت آموزشی است که در این شهرستان با جدیت دنبال می شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان آبدانان در ۱۷۱ کیلومتری مرکز استان ایلام قرار دارد.