ایلام-ایرنا- سالن چند منظوره شهر موسیان و ۲ زمین چمن مصنوعی در دبستان مولوی و دبیرستان عارف حسینی شهر دهلران با حضور نماینده مردم حوزه جنوب استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان اجرایی و فرهنگی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی عصر یکشنبه در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها اظهار کرد: برای سالن ورزشی چند منظوره شهر موسیان در زمینی به مساحت ۳۲۵ متر مربع اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت، خیرین و اعتبارات ملی هزینه شده است.

«اسدالله چراغی» با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت‌های ورزشی و آموزشی در راستای ایجاد فضای بانشاط برای دانش‌آموزان، افزود: برای ۲ زمین چمن مصنوعی مدارس دهلران نیز ۱۰ میلیارد ریال از محل طرح شهید سلیمانی، اعتبارات اداره کل آموزش و پرورش و کمک خیرین هزینه شده است.

وی بر ضرورت توسعه فضاهای ورزشی تاکید کرد و گفت: این فضاها نقش موثری در فراهم کردن زمینه برای ورزش جوانان و نوجوانان و به ویژه در مدارس دارند.

چراغی به موضوعات مهم آموزش و فرهنگ اشاره و اضافه مرد: تقویت زیرساخت‌های فضاهای آموزشی در استان یک ضرورت است و امروز حوزه جنوب باید در این مهم ویژه دیده شود و سهم دهلران از نفت و گاز باید بررسی شود.

علی درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این مراسم، از پیشرفت ۵۰ درصدی ۲ سالن ورزشی در دهلران و آبدانان خبر داد و گفت: ۵۰ میلیارد ریال برای این پروژه‌ها هزینه شده و ۵۰ میلیارد ریال برای آن تکمیل نیاز است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۰ پروژه با ۴۵ کلاس تحویل آموزش و پرورش شده است.

جلال حمره یادآور شد: کل اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است.

فرماندار ویژه دهلران نیز از خیرین در ساخت این پروژه قدردانی کرد و گفت: باز هم نیازمند کمک و مساعدت خیرین و نیکوکاران در پروژه های زیرساختی فضاهای آموزشی این شهرستان هستیم.

لطیف صادقی ادامه داد: توجه به فضاهای آموزشی و ورزشی در دهلران نیازمند نگاه ویژه همه مسئولان و پیگیری ویژه نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی دهلران در ۲۲۰ کیلومتری مرکز استان ایلام قرار دارد.