اختصاص ۶۵۰میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرستان دهلران 

ایلام - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های آبدانان، بدره، دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۶۵۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی صنایع به شهرداری ها و دهیاری های شهرستان دهلران خبر داد.

به گزارش ایرنا، "اسدالله چراغی" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: از این میزان اعتبار۲۷۰ میلیارد ریال به شهرداری دهلران، ۶۰ میلیارد ریال به مابقی شهرداری‌های شهرستان دهلران، ۱۳۰ میلیارد ریال به امور عشایری و ۱۹۰ میلیارد ریال نیز به دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری این شهرستان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه احصاء حق آلایندگی صنایع در حوزه انتخابیه به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته است، افزود: خوشبختانه برای اولین بار از محل عوارض آلایندگی های حاصل از شرکت نفت گاز غرب کشور این میزان اعتبار برای آبادانی، توسعه شهرها و روستاهای دهلران اختصاص یافته است.

نماینده مردم شهرستان های آبدانان، بدره، دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بر اساس گزارش سازمان محیط زیست، شرکت نفت گاز غرب کشور به عنوان یک شرکت آلاینده به امور مالیاتی معرفی شده و باید نسبت به پرداخت حق آلایندگی شهرستان دهلران از سال 1399 تا ۱۴۰۲اقدام کند در غیر این صورت این مهم از طریق نهادهای نظارتی و وزارت نفت پیگیری خواهد شد.

چراغی با اشاره به اینکه ۹۰درصد نفت گاز غرب کشور در شهرستان دهلران تولید می شود، تصریح کرد: مسئولان اجرایی باید بر اساس قانون سهم شهرستان دهلران که نقش به سزایی در تولید نفت گاز کشور دارد حق آلایندگی را پرداخت کنند.

وی یادآور شد: بهره برداری از منابع نفت گاز سبب خسارت های جدی به محیط زیست و زیست بوم گیاهی و جانوری منطقه شده است لذا پرداخت حق آلایندگی کمترین چیزی است برای جبران این خسارت ها که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان های آبدانان، بدره، دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در همه جای دنیا صنایع نفت و گاز نگاه ویژه‌ای به مسئولیت‌های اجتماعی دارند، گفت : متاسفانه ضعف و مطالبه گری مسئولان استان در طی سالیان گذشته سبب شده که شهرستان دهلران به حق حقوق خود در بحث پرداخت حق آلایندگی نرسد و این خود طلم آشکاری است در حق مردمان مرزدار دهلران که باید جبران شود.

وی افزود: برآورده نشدن مسئولیت‌های اجتماعی نفت گاز غرب کشور در قبال تحمیل آلایندگی به محیط زیست و آلاینده نفتی و گازی شهرستان دهلران دغدغه‌ای بود که از دیرباز همواره مطرح می‌شد که خوشبختانه با پیگیریها ی مستمر شاهد محقق شدن این مهم به شهرستان بودیم.

نماینده مردم شهرستان های آبدانان، بدره، دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون ۵۰درصد حق آلایندگی ها باید صرف فضای سبز، توسعه عمران شهری و...شود، لذا شهرداری ها ، دهیاران و دستگاه های دیگر حق ندارند خارج از چارچوب تعیین شده اعتبار اختصاص یافته را صرف مخارج حقوق کارکنان و موارد دیگر کنند.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی دهلران در 220 کیلومتری مرکز استان ایلام قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha