گنبدکاووس- ایرنا- فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: حضور اقوام و رزمندگان شیعه و سنی از سراسر کشور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بسیار پررنگ بود.

به گزارش ایرنا، سردار علی ملک شاهکوهی سه‌شنبه شب در یادواره ۱۵۰ شهید شهرستان کلاله بیان کرد: اقوام و مذاهب در دوران دفاع مقدس باحضور پررنگ خود مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام اسلامی زدند.

وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس، ملت ایران ظرفیت روحی بالا و تحمل فراوانی از خود نشان داد و به همین دلیل میل به فداکاری و ایستادگی در بین اقشار مختلف مردم افزایش یافت.

سردار ملک شاهکوهی، رمز پیروزی انقلاب اسلامی را ایمان به خدا دانست و اضافه کرد: اگر نظام ما در دوران دفاع مقدس به پیروزی رسید فقط به خاطر ایمان و اعتقاد به خدا بود زیرا ایمان و خداباوری در دفاع مقدس بیشتر بروز و ظهور پیدا کرده بود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان همچنین با تبریک هفته وحدت و دفاع مقدس، گفت: اقشار مختلف مردم، پیوسته از نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های امام خمینی (ره) برای پیروز شدن در برابر دشمن حمایت می‌کردند.

وی افزود: وحدت امت اسلامی حول سه محور اعتقادات دینی، ولی فقیه و مقابله با دشمنان است که سبب شده تا در ۴۵ سال گذشته ملت ایران توطئه‌های استکبار جهانی را خنثی و به موفقیت‌های بزرگ دست یابند.

شهرستان کلاله افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

همچنین سردار ملک شاهکوهی عصر دیروز هم در مراسم یادواره ۵۲ شهید شهرستان مرزی مراوه‌تپه در منتهی الیه قسمت شمال شرق استان گلستان گفت: وحدت و انسجام امت اسلامی باید برای مقابله با رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی باشد.

وی افزود: دفاع مقدس مردمی‌ترین جنگ پس از صدر اسلام تاکنون بوده است زیرا از ۲۵۰ هزار شهیدی که ملت ایران در این دوران هشت ساله تقدیم کرد، چهار هزار شهید آن گلستانی و حدود ۶۰۰ نفر آن اهل سنت بودند که همگی داوطلبانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور می‌یافتند.

سردار ملک شاهکوهی اضافه کرد: در دوان دفاع مقدس و برخلاف دیگر جنگ‌هایی که علیه کشورمان در ۲ قرن گذشته انجام و بخش‌هایی از خاک ایران جدا می‌شد، حتی یک وجب خاک این سرزمین به دشمن داده نشد و این مایه افتخار است.

شهرستان مراوه‌تپه حدود ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد.