مشهد- ایرنا- رییس بیمارستان تخصصی زنان و زایمان ام‌البنین (س) مشهد گفت: ۴۴۷ نوزاد نارس و محروم از شیر مادر در ۶ ماهه نخست امسال از شیر اهدایی مادران در بانک شیر مشهد تغذیه شدند.

دکتر ناهید صاحبدل‌فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مادران داوطلب، شیر مازاد خود را از بدو تولد تا یک سالگی فرزند، در اختیار بانک شیر قرار می‌دهند تا نوزادان نارس، چند قلو و بیمار از این شیر تغذیه شوند.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال ۳۵ مادر در امر اهدای شیر مشارکت کرده اند و ۵۴۷ لیتر شیرپاستوریزه اهدایی در اختیار نوزادان نارس و محروم از شیر مادر قرار گرفته است.

اهدای بیش از چهار هزار لیتر شیر مادر به نوزادان نارس

رییس بیمارستان تخصصی زنان و زایمان ام‌البنین (س) مشهد با اشاره به این که بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان چهارمین بانک شیر کشور از مردادماه سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی شده است گفت: از آغاز فعالیت این بانک شیر تا کنون ۳۸۸ مادر در امر اهدای شیر مشارکت و چهار هزار و ۵۰ لیتر شیر به این مرکز اهدا کرده‌اند.

صاحبدل‌فر افزود: همچنین در این بازه زمانی ۲ هزار و ۷۴۷ نوزاد نارس و محروم از شیر مادر در مشهد زیر پوشش این مرکز قرار گرفتند و با شیرهای اهدایی تغذیه شدند.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع شیرهای اهدایی در این مدت، ۳۴۴ لیتر شیر به زاهدان ارسال شده است.

رییس بیمارستان تخصصی زنان و زایمان ام‌البنین (س) مشهد گفت: جمع‌آوری شیرهای مازاد مادران شیرده، پاستوریزه کردن این شیرها و در نهایت رساندن این شیرهای اهدایی به مصرف نوزادان نارس و محروم، از خدمات بانک شیر مشهد به شمار می‌رود.

صاحبدل‌فر با اشاره به این که مدت ماندگاری شیر پاستوریزه در دمای کمتر از ۲۰ درجه فریزرهای صنعتی بانک شیر، ۶ ماه است افزود: آزمایشهای مختلف بر روی شیرهای اهدایی به این بانک صورت می‌گیرد و مادر اهداکننده نیز از لحاظ ابتلای احتمالی به ایدز و هپاتیت به طور دقیق بررسی می‌شوند.

به گزارش ایرنا، "بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد" به عنوان یک موسسه غیرانتفاعی با خدمات کاملا رایگان، فعالیت خود را از مرداد ماه سال ۱۳۹۸ در محل بیمارستان ام‌البنین مشهد آغاز کرده است.

شیرهای اهدایی به بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر نوزادان بیمارستان ام‌البنین، در اختیار بخش نوزادان بیمارستانهای امام رضا(ع)، قائم(عج)، اکبر و هاشمی‌نژاد مشهد نیز قرار می‌گیرد.