۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 2058
کد خبر: 84138127
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد زندگی ۳۵۰ نوزاد نارس را نجات داد

مشهد- ایرنا- مسوول بانک شیر بیمارستان ام‌البنین (س) زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از پارسال تاکنون ۷۸۰ لیتر شیر اهدایی توسط این مرکز برای تغذیه سالم ۳۵۰ نوزاد نارس تامین و موجب رشد و تکامل حیات آنان شده‌ است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از فاطمه شاعرمقدم گزارش داد: تاکنون ۱۰۵ مادر با اهدای شیر خود با این بانک همکاری کرده و هم‌اینک نیز ۲۰ نفر آنان همکاری خود را ادامه می‌دهند و بقیه به علت اینکه فرزندشان از یک سالگی عبور کرده و شیرشان کمتر شده قادر به ادامه همکاری نبوده‌اند.

وی به ارسال شیر اهدایی مادران برای نوزادان نارس در بیمارستانهای ام‌البنین (س)، امام رضا (ع)، قائم (عج)، شهید هاشمی‌نژاد، سینا، رضوی و اکبر در مشهد اشاره و بیان کرد: مادران نوزادان نارس شیر کافی برای تغذیه فرزندانشان ندارند و اغلب آنها به خاطر استرس پس زایمان با مشکلاتی در زمینه شیردهی روبرو هستند بنابراین شیرهای اهدایی حکم مایه حیات را برای این دسته از نوزادان دارد.

مسوول بانک شیر بیمارستان ام‌البنین (س) مشهد افزود: مادران دارای نوزاد در شرایط بحران کرونا هم می‌توانند شیر اضافی خود را به "بانک شیر" اهدا و در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

وی ادامه داد: دستگاه پاستوریزه‌سازی بانک شیر بیمارستان ام‌البنین (س) مشهد همه نوع ویروس احتمالی در شیرهای اهدایی را از بین می‌برد تا تغذیه طبیعی سالم در اختیار نوزادان نارس قرار ‌گیرد.

شاعرمقدم گفت: مشارکت مادرانی که شیر بیشتر از نیاز نوزادانشان دارند در فعالیت بانک شیر، می‌تواند موجب دلخوشی و آرامش مادرانی شود که به هر دلیل امکان شیردهی به نوزادان خود را ندارند.

وی افزود: پیش از اینکه مادری در روند اهدای شیر قرار گیرد بطور رایگان تحت آزمایش‌ در زمینه احتمال ابتلا به ویروس‌های مختلف همچون اچ.آی.وی و انواع هپاتیت قرار می‌گیرند. این آزمایش‌ها بخاطر شرایط ناشی از شیوع کرونا هم‌اینک بدون نیاز به حضور مادران در بیمارستان و فقط در منزل آنها انجام می‌شود.

مسوول بانک شیر بیمارستان ام‌البنین (س) ادامه داد: آموزشهای لازم در خصوص شست و شوی دست، دوشیدن شیر و شست و شوی سینه از طریق شبکه مجازی به مادران ارائه می‌شود.

وی همچنین اولویت در اهدای شیر را مربوط به نوزادان نارس با وزن کمتر از هزار و ۵۰۰ گرم ذکر و بیان کرد: مصرف شیر خشک برای نوزادان نارس باعث عفونت روده و مرگ می‌شود از همین رو از مادران نیکوکار که با اهدای شیر اضافی خود باعث نجات جان طفل دیگری هستند قدردانی نموده و از مشارکت آنها در این امر خداپسندانه استقبال می‌کنیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha