دزفول-ایرنا- امام جمعه دزفول ضمن گرامیداشت شهادت سید حسن نصرالله گفت: شهادت سید مقاومت، توفیقی برای جبهه مقاومت و فراهم کردن زمینه‌ای برای وحدت اسلامی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مسعود بهرام‌پور روز یکشنبه در تجمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول در محکوم کردن کشتار رژیم صهیونیستی در لبنان در مسجد این دانشگاه، شهادت سید مقاومت سید حسن نصرالله را گرامیداشت و اظهار امیدواری کرد: شهادت سید مقاومت موجب وحدت جبهه مقاومت و ثمره خونشان موجب نابودی اسرائیل و نظام سلطه بر دنیا شود.
وی افزود: خداوند برای پاسداشت ایثار و شهادت سید حسن نصرالله و خونخواهی این شهید گرانقدر آرمان‌های او را جهان شمول خواهد کرد تا جایی که دشمنانش نابود شوند.

امام جمعه دزفول با اشاره به جنگ تحمیلی و تلاش دشمن برای دوقطبی کردن کشورمان گفت: آرمان انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم و نظام سلطه بود بنابراین در مقابل دشمن که قصد داشت دوقطبی سلطه‌گر و سلطه‌پذیر ایجاد کند ایستاد تا حریت انسان‌ها باقی بماند.

حجت الاسلام بهرام‌پور با تاکید بر اینکه امام راحل نیز با سلطه‌گری در دنیا مخالفت کرد، افزود: مقاومت امام خمینی(ره) دل‌های جوانان را مجذوب و جوانان کشورمان را به مبارزه دعوت کرد تا جایی که بزرگترین هدیه خدواند که شهادت است، به انها کرامت شد.

وی ادامه داد: سیدحسن نصرالله که از سن ۱۸ سالگی تاکنون حدود سه دهه از عمرش را در خدمت به کشورش و مبارزه با سلطه‌گران سپری کرد و بیش از ۲ دهه رهبر مقاومت بود را به این دلیل به شهادت رساندند که در برابر این سید مقاومت دچار عجز شده بودند به همین دلیل او را در یک عملیات انتحاری به شهادت رساندند.

امام جمعه دزفول خاطرنشان کرد: دشمن احساس کرد برای بقای بیشتر چاره‌ای جز حدف سید مقاومت ندارد ولی این نیز خیالی واهی است زیرا به برکت خون این شهدا عمر دشمن کوتاه‌تر می‌شود.

حجت الاسلام بهرام‌پور با بیان اینکه برای رسیدن به هدف باید شهید داد، گفت: اجتماع ملت ایران در سراسر کشور و سردادن شعار علیه آمریکا و اسراییل، تجلی خواست مقام معظم رهبری برای ایجاد امت اسلامی است چرا که هفته گذشته مقام معظم بر ضرورت ایجاد وحدت اسلامی تاکید کردند.

وی افزود: همانطور که شهادت سردار سلیمانی موجب وحدت بیش از پیش مسلمانان شد و خط مقاومت از خاورمیانه جانی شد، شهادت سید مقاومت نیز موجب وحدت بیشتر جبهه مقاومت می‌شود.

امام جمعه دزفول گفت: دشمن با شهادت رهبرانی چون سید حسن نصرالله و سردار سلیمانی خطای استراتژیک کرد؛ آمریکا و اسراییل باید بدانند با چنین جنایاتی منزوی خواهند شد و زمانی که دولت‌ها نیز از آنها دوری کنند راهی جز مرگ ندارند.

وی افزود: برخی کشورهای اروپایی رسما اعلام کردند راهی که آمریکا در تبعیت از اسراییل پیش گرفته را تبعیت نخواهند کرد؛ دل دولت‌های مرتجع منطقه نیز با اسراییل نیست و این، نوید شکسته شدن استخوان‌های اسراییل است که به برکت این شهید جامه عمل خواهد پوشاند.

وی رجزخوانی در خصوص حمله به ایران را توخالی دانست و ادامه داد: نه ایران راضی به جنگ است و نه آمریکا اجازه جنگ به اسراییل خواهد داد زیرا آغازگر جنگ جهانی خواهد شد ضمن اینکه حساب کار دستشان آماده و می‌داند موشک‌های ایرانی شوخی بردار نیستند.

امام جمعه دزفول با تاکید بر اینکه دشمن می‌داند ریسک جنگ با ایران به ضررش است، اظهار امیدواری کرد به زودی کار اسراییل غاصب با کمترین تلفات تمام شود.

دانشجویان و اساتید دزفول در این اجتماع شعارهایی چون "رژیم صهیونیستی خانه عنکبوت است", "سرنوشت اسرائیل نابودی و سقوط است", "شیطان حمایت می‌کند صهیون جنایت می‌کند", "غزه شده کربلا پر شده از جنایت", "آزادگان دنیا حمایت حمایت"، "ندای هر ایرانی مرگ بر اسرائیل"، "شعار اهل ایمان مرگ بر اسرائیل، "ای رهبر آزاده گوش به فرمان توییم آماده"، "ولایت فقیه عزت ماست، "آبروی دین و دیانت ماست"، "جنایت فلسطین زیرسر آمریکاست" و "شهادت سید حسن به دستور آمریکاست " سر دادند و جنایات رژیم کودک کش صهیونیست را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج شده است.

به گزارش ایرنا، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان جمعه ۶ مهرماه در جریان حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

حزب‌الله این شهادت را به امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و تمام مجاهدان و روحانیون مقاومت تسلیت و تبریک گفت و تاکید کرد که به جهاد برای مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و مردم شریف آن ادامه خواهد داد.