تربت حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: مقدمات اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در هفته جاری آغاز شده است و این سرشماری از ۱۲ آبان به مدت ۴۵ روز در تربت حیدریه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی اکبر کی‌پور روز سه شنبه در حاشیه نشست هماهنگی اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در تربت حیدریه افزود: اکنون سامانه‌ای برای جذب نیروی سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ در درگاه ملی آمار راه اندازی شده است که افراد متقاضی "رده مامور سرشماری" می توانند با مراجعه به این سامانه ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: افراد ثبت نام کننده پس از تایید از ۲۸ مهرماه به مدت ۶ روز آموزش داده می‌شوند و اطلاعاتی که از فعالیت آنان در سرشماری حاصل می شود اهمیت بسیاری برای برنامه ریزی بخش کشاورزی دارد.

فرماندار تربت حیدریه گفت: آخرین سرشماری عمومی کشاورزی ۱۰ سال پیش برای یافتن و جمع آوری اطلاعات به هنگام در این زمینه انجام شد و با توجه به تحولات سریع بخش کشاورزی، اجرای سرشماری ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

کی پور افزود: سرشماری نقش محوری و پایه در آمارهای کشاورزی دارد و منبع بسیار مهمی در زمینه تهیه داده های ساختاری و پایه ای بخش کشاورزی محسوب می شود.

وی از کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی خواست به پرسش‌های مأموران سرشماری با دقت پاسخ دهند و اطلاعات صحیح و واقعی را ارائه بدهند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.