۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۰
کد خبر: 85595724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید گندم مازاد در رُخ تربت‌حیدریه ۳۳ درصد رشد کرد

۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۰
کد خبر: 85595724
خرید گندم مازاد در رُخ تربت‌حیدریه ۳۳ درصد رشد کرد

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر مرکز جهاد کشاورزی بخش رُخ  شهرستان تربت‌حیدریه از پایان عملیات خرید گندم مازاد بر احتیاج کشاورزان این بخش خبر داد و گفت: امسال میزان خرید گندم خوراکی از رشد ۳۳ درصدی نسبت به سال زراعی گذشته برخوردار بود.

سیدمحمد نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقم معادل ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن گندم با کیفیت و مازاد بر نیاز کشاورزان است که رکورد بی‌سابقه‌ای را در چند سال اخیر در منطقه رقم زد.

وی ارزش ریالی این میزان گندم را حدود سه هزار و ۸۰ میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: تاکنون حدود ۵۰ درصد مطالبه گندمکاران این خطه بر اساس نرخ مصوب دولت و با اُفت غیرمفید یک درصد و اُفت مفید چهار درصد، ۱۷۵ هزار ریال تعیین و پرداخت شده‌ است.

مدیر مرکز جهاد کشاورزی بخش رُخ شهرستان تربت‌حیدریه گفت: امسال میزان تولید گندم اعم از خوراکی و بذری در بخش رُخ افزون بر ۲۶ هزار تن بود که از این میزان حدود چهار هزار و ۵۰۰ تن گندم بذری توسط شرکت‌های تامین کننده بذر استان و شهرستان خریداری شد.

نجفی بیشترین خرید گندم در شهرستان تربت‌حیدریه را از آن بخش رُخ دانست و افزود: گندم کشاورزان را ۲ مرکز خرید گندم تحت پوشش اداره غله و اداره تعاون روستایی تربت‌حیدریه خریداری کردند.

وی ادامه داد: مقداری از گندم خریداری شده، بارگیری و به کارخانه‌های آرد استان حمل و تمام اطلاعات رسید گندم تحویلی کشاورزان در سامانه مربوط ثبت و ارسال فایل به بانک کشاورزی به منظور واریز وجه به حساب کشاورزان انجام شد.

بخش رُخ تربت‌حیدریه به مرکزیت رباط سنگ با جمعیتی افزون بر ۳۷ هزار نفر دارای ۵۳ روستا، ۲ شهر، ۴۷ دهیاری و ۲ هزار و ۲۲ کیلومتر مربع وسعت در ۳۵ کیلومتری شمال شهرستان تربت‌حیدریه قرار دارد.

بخشی از مزارع سرسبز رخ که با بهره‌مندی از شیوه‌های مکانیزه کشت و آبیاری می شود در کنار جاده ترانزیتی قابل دیدن است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha