کنگاور- ایرنا- فرماندار کنگاور گفت: بی‌تردید پدران و مادران شهدا سرمایه‌های کشورمان هستند که در طول زندگی با برکت‌شان همواره مبلغ و مروج مکتب ایثار و شهادت بوده‌اند.

به گزارش ایرنا، ایرج صادقی روز دوشنبه در بازدید از سه خانواده‌ شهید در شهر گودین شهرستان کنگاور افزود: امنیت امروز کشور حاصل خون شهدای والامقام و صبر و مقاومت خانواده‌های معظم شهدا است.

فرماندار کنگاور ابراز امیدواری کرد که باید با خدمت به مردم تلاش کنیم که هیچ‌گاه مدیون خون شهدا و فداکاری خانواده‌های آن‌ها نشویم.

صادقی همچنین پدران و مادران شهدا را نعمتی برای ملت ایران دانست و افزود: باید در برابر صبر و ایثار خالصانه خانواده های معظم شهدا تعظیم کرد.

در حاشیه این دیدار ولی بهرامی مدیر بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان کنگاور به ایرنا گفت: شهید امیرحسین عسگری متولد ۱۳۱۲ متاهل که با عضویت بسیجی به جبهه اعزام و در تاریخ ۶۷/۴/۰۸ در منطقه خرمال عراق بر اثر اصابت تیر مجروح و در تاریخ دهم تیرماه ۱۳۶۷ در بیمارستان اصفهان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید حسین رضا گودینی متولد ۱۳۴۳ مجرد که با عضویت پاسدار رسمی سپاه اعزامی از سپاه گیلانغرب در تاریخ ۲۲ بهمن ماه ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در شمال فکه بر اثر حمله دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید غلامحسین گودینی از شهدای جاویدالاثر متولد ۱۳۳۳ متاهل با عضویت پاسدار رسمی به جبهه اعزام و در تاریخ ۲۳ فروردین ماه ۱۳۶۲ در عملیات والفجر مقدماتی در شمال فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش ایرنا، حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت شهرستان کنگاور در زمان دفاع مقدس یعنی بیش از یک پنجم جمعیت آن زمان در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شدند. تاکنون ۴۴۰ شهید گلگون کفن از این دیار تقدیم انقلاب، اسلام، امنیت و سلامت شده است.

شهیدان آیت الله بهاالدین محمدی عراقی(شهید ترور)، حاج رضا رحمتی زاده نخستین شهید شاخص کشوری، محمدرضا قلیوند(فرماندار)، رضا گودینی(همرزم شهید همت)، شهید طیبه زمانی (اولین شهیده استان کرمانشاه) و مراد عباسی فر(همرزم حاج قاسم سلیمانی) از شهدای شاخص شهرستان کنگاور هستند.

شهرستان کنگاور از جمعیت حدود ۸۵ هزار نفری برخوردار است و در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.